Freddie Mercury - Remixes (1993)

Pop / Dance
Label: Mercury

1. Living on My Own [No More Brother Extended Mix] (5:16)
  2. Time [Nile Rodgers 1992 Remix] (3:49)
  3. Love Kills [Wolf Euro Mix] (3:25)
  4. The Great Pretender [Malouf Mix] (3:38)
  5. My Love Is Dangerous [Jeff Lord-Alge Mix] (3:41)
  6. Living on My Own [Roger S Mix] (5:46)
avatar van foxhusky
Kort album van Freddie Mercury met alleen maar een zestal remixen van oudere (solo) nummers. Ach, ik heb verder geen ander solowerk van Freddie en dan is dit korte album wel aardig. Mijn favoriet is het stevige My Love is Dangerous.

avatar van PEN15
Klopt het dat deze verantwoordelijk was voor ene radio editie van living on my own dat betreffende jaar vaak te horen was?. Ik kocht deze, tenminste als deze het is met die feestende Farookh op de achterzijde, in de veronderstelling dat het nog niet eerder uitgebrachte en tot dance hits verwerkte muziek was. Wat later begreep ik dat dit allemaal grotendeels geplukt is van Mr Bad Guy. Ik heb dit schijfje weggeslingerd als een discuswerper en heb nu de echte. My love is dangerous mag er van mij ook wel zijn zeg.

Ik heb deze een keer gekregen. Mijn zus moest voor haar werk in Duitsland zijn en kocht in een Cd-winkel een aantal van deze remix-Cd's die daar voor maar DM 5 per stuk lagen.
Zelf zou ik 'm duur niet gekocht hebben. Ik vond het een bijzaak-aanvulling op Mr. Bad Guy en The Freddie Mercury Album.
Irene Moors bracht rond dezelfde tijd voor EMI Smurfenhouse Cd's uit, met Nederlandstalige housebewerkingen van bekende songs. Living On My Own in een Smurfenhouse versie zou zeker weten een lacher geweest zijn. 'Ik haat remixen' zou een uitspraak van Moppersmurf kunnen zijn en ik heb daar ook niets mee. De remix van Time door Chic/Power Station-man Nile Rodgers als enige uitzondering.

avatar van lennon
0,5