Redelijk ongeinspireerd geneuzel van Goldsmith.Het thema gaat het ene oor en en het andere weer uit.Het lijkt wat te worden maar na ''All Aboar'' gaat de componist over op underscore.Dat kon ook niet anders, wat volgt is een spanning die toe moet werken naar een climax.En dat duurt lang, in de film althans. Ook op de score uitgaven wordt je continu geprikkeld, geplaagd, maar net niet geraakt.De dreiging van de Arabische terroristen zijn uitgebeeld door een aardig synth motiefje, alleen niet verder ontwikkeld. Het blijft bij het plagen.En steeds weer tussen het terroristen motiefje, en de gespannen underscore in, breekt hier en daar weer het hoofdthema door, vaak geplaatst bij een shot van het vliegtuig van buiten af.Toch zitten er een paar grandioze tracks bij.''The Sleeper'' weet tenminste echt suspensevol te klinken, hetzelfde voor ''The Ramora''.En de lengte is geen nadeel.Neem de complete bootleg score, die toch wel enorm herhalend en oninteressant is.Niet veel later zou Goldsmith weer een zelfde soort film scoren: Air Force One. 3 sterren