Gabriel Yared - Sylvia (2003)

Frankrijk

5. The Scar (2:44)
  6. The Marriage (1:20)
  7. The Beach (3:36)
  8. Seeds of Doubt (1:57)
  9. Don't Ever Leave Me (2:04)
  10. Devon (3:51)
  11. Fire (4:48)
  12. Empty Streets (3:07)
  13. Lonely Christmas (1:08)
  14. Last Love (1:39)
  15. Romance (2:40)
  16. Beethoven (1:28)
  17. A Beautuful Dreams (3:47)
  18. Dying (3:09)
neo
Nobel en ingetogen zijn woorden die te binnen schieten bij deze score van Yared. Plath wordt in haar psychologisch toestand bijzonder goed weergegeven, mede dankzij de componist. Er straalt een depressiviteit van de score af, met een zeker onzekerheid in de melodieeen, eigenlijk allen gebaseerd op een motief wat door de score heen wordt gebruikt. De instrumentatie bestaat uit violen, houten blaasinstrumenten en de piano (die Yared zelf speelde). Dit doet enigszins denken aan Barrington Pheloung's score voor Hilary and Jackie. En dat is wel 4 sterren waard.