We Wish You a Metal Xmas and a Headbanging New Year (2008)

Rock / Metal
Label: Amoury

1. Jeff Scott Soto, Bruce Kulick, Bob Kulick, Chris Wyse en Ray Luzier - We Wish You a Merry Xmas (4:39)
  2. Lemmy Kilmister, Billy Gibbons en Dave Grohl - Run Rudolph Run (4:20)
  3. Alice Cooper, John 5, Billy Sheehan en Vinny Appice - Santa Claws Is Coming to Town (3:31)
  4. Ronnie James Dio, Tony Iommi, Rudy Sarzo en Simon Wright - God Rest Ye Merry Gentlemen (4:07)
  5. Geoff Tate, Carlos Cavazo, James Lomenzo en Ray Luzier - Silver Bells (4:11)
  6. Doug Pinnick, George Lynch, Billy Sheehan en Simon Philips - Little Drummer Boy (5:05)
  7. Tim "Ripper" Owens, Steve Morse, Juan Garcia, Marco Mendoza en Vinny Appice - Santa Claus Is Back in Town (4:38)
  8. Chuck Billy, Scott Ian, Jon Donais, Chris Wyse en John Tempesta - Silent Night (4:01)
  9. Oni Logan, Craig Goldy, Tony Franklin en John Tempesta - Deck the Halls (4:11)
  10. Stephen Pearcy, Tracii Guns, Bob Kulick, Billy Sheehan en Greg Bisonette - Grandma Got Ran over by a Reindeer (4:41)
  11. Joe Lynn Turner, Bruce Kulick, Bob Kulick, Rudy Sarzo en SImon Wright - Rockin' Around the Xmas Tree (3:22)
  12. Tommy Shaw, Steve Lukather, Marco Mendoza en Kenny Aronof - Happy Xmas (War Is Over) (4:28)
  13. Doro Pesch, Michael Schenker, Tony Franklin en Frankie Banali - O' Christmas Tree * (4:16)
  14. Girlschool - Auld Lang Syne * (3:20)
  15. Bumblefoot, Chris Chaney, Kenny Aronoff en Steve "Lips" Kudlow - Frosty the Snowman * (4:05)
  16. Dez Fafara, Blasko, Doug Aldrich en John Tempesta - Rudolph the Red Nosed Reindeer * (4:09)
godlydevil7
Zoiets als dit heb ik eigenlijk nog nooit gehoord. Ik ben net klaar met het album luisteren, en ik moet zeggen dat het nog best goed klinkt. De albumtitel klinkt enigzins als een grap, maar dan hebben ze toch mooi enorm goeie artiesten weten op te trommelen om mee te spelen op deze release. Het klinkt enorm goed, en bij sommige artiesten klinkt het nummer echt als een nummer van de band (God Rest Ye Merry Gentlemen bijv. is net een Heaven & Hell nummer), maar toch zijn het stuk voor stuk typische kerstliedjes. Neem bijvoorbeeld Little Drummer Boy, dat is een bekend kerstliedje, wat vrij veel veranderd is, maar toch is het origineel nog enorm duidelijk te horen, zelfs de sfeer is niet veranderd. Ik vind wat deze artiesten hier hebben gedaan heel knap, en goed uitgevoerd.

De titel is alvast geweldig

Kingsnake
Is dit serieus?

kllinkt nogal kinderachtig.
en gezien een aantal namen van rockers die nooit volwassen willn worden, denk ik dat ik deze maar oversla.

Kingsnake
Of vind ik deze mss dan toch wel grappig?

Ik waag me er maar aan denk ik.

Empyrium
Kingsnake schreef:
Is dit serieus?

kllinkt nogal kinderachtig.

Nou, nou, niet zo serieus, wie wilt er eigenlijk nu wel volwassen worden.......

avatar van Sebashuis
Bij We Wish You a Metal Xmas ... and a Headbanging New Year (2008):

Al ziet het er allemaal heel fout uit. slecht is het zeker niet!

Als een kerst CD is het heel anders dan de andere CDs die je zult vinden in de winkel.

En als een Metal plaat is deze ook zeker aan te raden. Chuck Billy van Testament, Alice Cooper, The Ripper (oude zanger van de Priest) en Lemmy zegt al genoeg!

mijn favorieten zijn Silent Night (nr: 9) en Santa Claus is Back in Town (nr: 5)

Merry Christmas!

avatar van Wyverex
Ik vind het ook fantastisch ! Maar op mijn versie staan er nog twee extra tracks, met oa Girschool en Doro. Hebben jullie die? En de mijne heeft ook andere hoes, die van een hertenkop, maar beetje vervormd.

avatar van The_CrY
Ze hebben duidelijk lol op dit album, maar meer dan een gimmickje is het niet echt.

avatar van keijzm73
The_CrY schreef:

Dank voor de 'bump'.. Ik heb er vanochtend ook lol mee gehad. Lijkt me inderdaad ook meer een gimmick. Maar wel een goed uitgevoerde en kwalitatieve 'grap'. Lachen ook wel; de hardste grunts zitten in Silent Night

avatar van gigage
Voldoet aan de verwachting en beveel dit aan. ( einde online recensie)

avatar van Marcmtp
Voor het visuele artikel:
Mooiboy Music - 4 Kerstplaten

Wanneer de dagen korter worden en er geen blad meer aan de bomen zit weet je dat er geen ontsnappen meer aan is, kerstmuziek. Jarenlang heb ik me er tegen verzet. Blegh, ik moest er niks van hebben. Altijd maar weer diezelfde nummers, kunnen ze niet eens wat anders draaien? Een paar jaar terug heb ik de strijd maar opgegeven en dat was een hele opluchting. Het hoort er nou eenmaal bij en ach, een groot deel van de bekende singles is natuurlijk wel tijdloos en heeft zeker wel kwaliteit. Alleen ‘All I Want for Christmas Is You’, daar blijf ik jeuk van krijgen. Je moet ook niet té veel willen natuurlijk. Maar een beetje variatie qua kerstmuziek kan nog steeds geen kwaad. Daarom vier kerstplaten voor je als eens wat anders wilt dan Mariah Carey, Wham! en Chris Rea.

We Wish You a Metal Xmas and a Headbanging New Year (2008)

Voor als je al wat verder op de avond bent en je meerdere drankjes achterover hebt geslagen, is er deze plaat. Kerstklassiekers in een steviger (leren) jasje, geen trage ballads maar vol gas. Het is een groot feest geworden met een gigantisch aantal rock/metal muzikanten van oa. Anthrax, Black Sabbath, Kiss, Motörhead, Nirvana, Toto en ZZ Top. Een bont gezelschap dat er duidelijk lol in heeft gehad om dit plaatje in elkaar te draaien.

Tsja, over de nummers zelf valt niet zo veel te zeggen. Het is eigenlijk precies zoals je zou verwachten, hard rock/metal bewerkingen van kerstklassiekers, niets meer maar ook niets minder. Opvallend zijn dan nog wel bijvoorbeeld Lemmy (Motörhead) die toch wel ouderwets lekker rock ’n roller ‘Run Rudolf Run’ in staat te schreeuwen. Tony Iommi en Ronnie James Dio (Black Sabbath) maken een lekkere licht doomy versie van ‘God Rest Ye Merry Gentlemen’ en leuk is ook de manier waarop Alice Cooper ‘Santa Claws is Coming to Town’ naar zijn hand weet te zetten. Hilarisch hoogtepunt is dan weer het gegrunte ‘Silent Night’. Voor de rest is het weinig bijzonder maar zeker wel geinig gedaan.

Het is allemaal niet serieus bedoeld en dat is nou net waarom dit zo’n geinig plaatje is. Een leuke gimmick om de kerst een beetje meer pit te geven of om bezoek dat nét even te lang blijft plakken naar huis te krijgen. Als je van wat stevigere muziek houdt en absoluut geen zin hebt in de standaard kerstnummers is dit best een aanrader om de kerstdagen met een grijns op je gezicht door te komen.

avatar van ProgMetal
Yep, gimmick, meligheid maar ben dolblij met mijn 16 tracks met groene hoes, versie. Altijd weer goed voor een dikke grijns voor ruim een uur.

Soms gewoon briljant, verander alleen Santa Claus in Santa Claws en laat het Alice Cooper zingen en je hebt een script voor een horrorfilm.

Als je door de teksten heen luistert heb je ook nog gewoon een zeer aardige NWOBHM verzamelaar.
En leuke puzzle van welke band de genoemde artiesten ook alweer zijn.

En dan is het aantal sterren meer gebaseerd op het plezier wat ik er aan beleef dan op de muzikaliteit.