Karmakanic - Wheel of Life (2004)

Zweden
Rock / Jazz
Label: Regain

1. Masterplan (Part 1) (14:39)
  2. Alex in Paradise (5:08)
  3. At the Speed of Light (6:28)
  4. Do U Tango? (7:45)
  5. Where Earth Meets the Sky (12:59)
  6. Hindby (4:59)
  7. Wheel of Life (8:28)
  8. Masterplan (Part 2) (5:10)
avatar van Flipper
Weer zoiets moois uit Zweden. Meer een hobby project van Jonas Reingold en dat is te horen ook. Wat kan die vent bassen. Stijl is een mix van jazz/cantebury/symfo.

avatar van c-moon
Alhoewel ik absoluut géén FLOWER KINGS fan ben, dit nevenproject van Jonas Rheingold kan ik zéér smaken! Wat zeg ik? "Zeer Smaken"? Neen, verdorie het is een prachtige schijf!!!!

Een perfect huwelijk van progrock, jazz en pop!! Heel heel knap.... Een album met niets dan hoogtepunten!!! Om dan toch favorieten te noemn.. Wel.. zeer zeker de heerlijke opener "Masterplan (Part 1)" maar ook het zeer leuke "Alex In paradise"... met de "speech" van Alex Rheingold... yep, Jonas' baby.... zo weet je meteen ook waarover of overwie "Alex In Paradise" gaat

Maar ook "Wheel of Life" (de titeltrack) is lichtjes fantastisch en dan had ik het leuke "Do U Tango?" nog niet vermeld...

Rheingold is inderdaad een echt "bastalent", maar toch ook wil ik graag wat aandacht voor de schitterende vocalen die Göran Erdman hier neerzet!!! Tjonge tjonge...

Knappe plaat!!!

avatar van Flipper
Wel Vlaamse vriend,

Ik ben heel blij met deze ondersteuning, ik voelde me een beetje alleen en je weet dolfijnen zijn geen solitaire beesten.

'Masterplan pt1' en 'Where the Earth meets the sky' zijn onderdeel van vele hoogtepunten.

Een negatief punt, het is een hoesje van niks!!

Durf wel te beweren dat Jonas Reingold Europees beste prog-bassist is.

Ook op de nieuwe cd van 'The Tangent - A place in the queue' is het weer puike bas door Jonas.

Bedankt voor de ondersteunign C-Moon

Groet

avatar van rockosaurus

En ook de 'eersteling' Entering the spectra mag er zijn hoor ! Mijn stem voor deze plaat is eveneens 4,5
Check it out !

Flipper schreef:
Wel Vlaamse vriend,

Een negatief punt, het is een hoesje van niks!!

Durf wel te beweren dat Jonas Reingold Europees beste prog-bassist is.

Bedankt voor de ondersteunign C-Moon

Groet

Grààg gedaan, hoor Flipeer

rockosaurus schreef:

Check it out !

Ik ga die eerste zeker eens beluisteren/ aanschaffen! Beloofd

Ondertussen nog maar eens van "The Wheel Of Life" aan het genieten

Een aparte mix tussen prog en fusion, zeker niet onaangenaam. Duidelijk een eigen pad tov flower kings. Zoals gebruikelijk geef ik een goed album voorlopig 4 sterren.

Deze toevallig vandaag 2de hands gekocht .Ik ben best blij want deze was niet meer te leveren via mijn platenboer. Had al Who's the Boss in the Factory en Dot in mijn bezit.
Dit debuut mag er alleszins wezen.
Hier is de fusion, jazz prominenter aanwezig, maar dat stoort niet. Het zal allicht weer een aantal draaibeurten nodig hebben om een beoordeling te geven.