The Moody Blues - Live at the Isle of Wight Festival 1970 (2008)

Label: Pinnacle

1. Gypsy (3:16)
  2. Sunset (3:59)
  3. Tuesday Afternoon (4:18)
  4. Minstrel Song (4:25)
  5. Never Comes the Day (4:45)
  6. Tortoise and the Hare (3:29)
  7. Question (5:44)
  8. Melancholy Man (5:32)
  9. Are You Sitting Comfortably (3:45)
  10. The Dream (1:41)
  11. Have You Heard (Pts. 1 and 2) (7:56)
  12. Nights in White Satin (5:00)
  13. Legend of a Mind (6:37)
  14. Ride My See Saw (3:36)
Pieter Paal
Op bol.com een aantal seconden van iedere track beluisterd. Dit klinkt echt heel goed. Een goeie aanvulling op mijn Moody Blues-collectie.

avatar van Rinus
Een behoorlijke live registratie, ook eerlijk, want zo te horen geen overdubs. De nummers zijn ook vaak iets steviger dan de studio uitvoeringen. Geluid is niet altijd top of the bill, maar dat draagt juist bij aan de authenticiteit.l

avatar van BenZet
Wat een lag gemiddelde... Aan de tracklist moet het niet liggen, het tijdsbestek lijkt mij ook niet en al helemaal niet aan het feit dat het isle of wight is. Heeft het dan te maken met de geluidskwaliteit??

avatar van Brunniepoo
Om maar wat laat te antwoorden op bovenstaande vraag: alle ingrediënten voor een prima live-album zijn inderdaad aanwezig en toch doet het me helemaal niets.

De geluidskwaliteit vind ik inderdaad niet best (al is het misschien voor 1970-begrippen nog best goed) maar ik ben er nog niet echt uit of dat voor mij nou het breekpunt is. Het helpt in ieder geval niet.

avatar van viking1
Prima live cd klinkt lekker rauw en puur.
Heb redelijk wat cd's van de moody blues.
Dit de enigste live die ik van hun heb ,de geluids kwaliteit is niet helemaal top maar stoort mij niet.
Sterke set list en luisterd lekker weg.
Sterke cd van een tijdloze band.

avatar van teus
Mijn laatste aankoop ,,Uitstekende aanvulling op mijn moody blues collectie
Heb de 2 disc collectors uitgave dus CD + DVD
Wat de DVD betreft samen met de Moody blues docustory de mooiste denk ik
Hoor en zie de Moodys live liever in deze periode (eind'70),
Zoals de DVD's Red Rocks live of Royal Albert hall uit 2000
Waarom? Ze klinken hier veel meer puur zonder de latere opsmuk,
Met de grote klassieke orkesten
hier rammelt het hier en daar en dat is juist mooi
Ook een pluspunt is...Mike Pinder is hier nog bij
De Mellotron geeft zo,'n sfeervollere sound aan het geheel dat hoort bij hun geluid
Ik heb ze 2x in Amsterdam gezien ,waren goede concerten ,maar ik miste die sound,die was weg
Hier klinken zoals ze moeten klinken,ook Cream Edge drumt hier vrij heftig en goed
Mooie uitvoeringen van Tuesday Afternoon, Questions, Legend of a Mind, Nights in White Satin
En zo kan ik nog ff doorgaan....4.5 sterren!!!

avatar van Mssr Renard
Ik vind het ook maar een matige liveplaat. De band is goed, de venue is goed. Maar ik vind de Moody Blues (net als Queen), niet zo een ontzettend goede liveband. Het is mij te rommelig. Maar dat kan ook komen omdat de geluidskwaliteit best wel belabberd is. Ik heb veel betere liveplaten van deze periode van andere bands, dus het ligt er echt niet aan dat er in die tijd niet goed opgenomen kon worden,