Lô Borges - Lô Borges (1972)

Brazilië
Label: Odeon

1. Você Fica Melhor Assim (2:08)
  2. Canção Postal (2:10)
  3. O Cacador (1:59)
  4. Homem da Rua (2:00)
  5. Não Foi Nada (1:47)
  6. Pensa Você (1:26)
  7. Fio da Navalha (2:19)
  8. Pra Onde Vai Você (0:37)
  9. Calibre (1:29)
  10. Faça Seu Jogo (1:42)
  11. Não Se Apague Esta Noite (2:32)
  12. Aos Barões (2:31)
  13. Como O Machado (1:45)
  14. Eu Sou Como Você É (3:03)
  15. Toda Essa Água (2:47)
avatar van willemmusic
Een technicus in de opnamestudio en een snarenwonder zijn gang laten gaan, meer was niet nodig om deze avontuurlijke prachtplaat te concipiëren. Een Braziliaanse Shuggie Otis, deze Lô Borges. Speelt zo te horen eveneens alles zelf, misschien ook drums? Wereldberoemd in Brazilië, vooral door zijn samenwerking met Milton Nascimento. Mij onbekend, Spotify schotelde dit mij voor omdat ik soms bossanova intoets, lang leve de algoritmes, maar alleen het zachte Portugees doet daar aan denken; dit is experimentele pop uit de vroege seventies, en tamelijk briljant en inventief.
Smullen, zou ik zeggen, maar laat je niet in de war brengen door het eerste nummer.