Jack Bruce Band - Live '75 (2003)

Label: Polydor

1. Can You Follow? (1:43)
  2. Morning Story (7:27)
  3. Keep It Down (5:30)
  4. Pieces of Mind (5:42)
  5. Tickets to the Waterfalls / Weird of Hermiston / Post War (24:21)
  6. Spirit (10:44)
  7. One / You Burned the Tables on Me (16:41)
  8. Smiles and Grins (23:56)
  9. Sunshine of Your Love (12:07)
avatar van Droombolus
Prima 2CD van de JB Band Mk I, dus met Mick Taylor, Carla Bley & Ron Leahy in de gelederen. Blijkbaar was de band hier nog niet zo lang bijelkaar want er worden bijna uitsluitend nummers van Bruce's eerdere solo platen gespeeld. Er wordt fors wat af geïmproviseerd maar met deze bezetting, waarvan ik eigenlijk alleen drummer Bruce Gray niet echt top vind, is dat natuurlijk geen probleem.

Het enige minpunt aan deze release is de eindmix. Ik gebruik mijn toonregeling normaal nooit, maar om ome Jack echt olderwets door de spiekers te horen scheuren moet zowaar de Loudness-knop op de versterker ingedrukt en dan ook nog eens de low-knop verder opengedraaid.... Dat had beter gekund damesherenook !