Me'Shell NdegéOcello - Plantation Lullabies (1993)

R&B / Hip-Hop
Label: Maverick

1. Plantation Lullabies (1:32)
  2. I'm Diggin' You (Like an Old Soul Record) (4:25)
  3. If That's Your Boyfriend (He Wasn't Last Night) (4:31)
  4. Shoot'n Up and Gett'n High (4:14)
  5. Dred Loc (4:05)
  6. Untitled (1:41)
  7. Step into the Projects (3:55)
  8. Soul on Ice (5:08)
  9. Call Me (4:46)
  10. Outside Your Door (5:08)
  11. Picture Show (4:39)
  12. Sweet Love (4:55)
  13. Two Lonely Hearts (On the Subway) (4:16)
avatar van george clinton
Een ode aan hiphop van een getalenteerde bisexuele afro-Amerikaanse vrouw. Het begint supergeweldig maar naar het einde toe wordt het iets minder interessant. Een pure, funky, jazzy sound. Niettemin een bovengemiddeld goede cd, jammer dat ze nooit echt is doorgebroken.

avatar van george clinton
Ik moet mezelf tegenspreken. Ik heb nu een paar keer alleen naar de laatste nrs geluisterd en boy, wat zijn ze goed. Door de volgorde van de nummers maakt dat niet elke song goed tot z'n recht komt. De songs die eenzelfde vibe hebben zijn bij elkaar gegroepeerd, zodat ze allemaal op elkaar gaan lijken...
Ze weet op een natuurlijke wijze hiphop, (beetje) rock, jazz en soul met elkaar te vermengen. Pijnlijk dat deze dame nooit een groot publiek kreeg.

Waar zijn de andere albums van Meshell? Ik heb de cd's hier niet bij de hand dus kan ze niet toevoegen, maar Bitter en vooral Peace Beyond Passion zijn steengoed!! Prachtige teksten ook op dat laatste album. Echt muziek om bij weg te dromen of om in hogere sferen te raken Ik heb het dan trouwens niet over Plantation Lullabies want die heb ik nog niet gehoord (beetje jammer, ik weet het), moet ik toch maar gaan doen binnenkort!

Nicci
heb deze dame leren kennen via een bootleg van het North Sea jazz. ongelovelijk goed, deze dame!

avatar van Reijersen
Me'Shell is een artieste an sich. Totaal eigen sound, totaal eigen ideëen en totaal eigen muziek. Een geval apart dus, maar wel een geweldig geval apart.
Jazz, funk en hiphopinvloeden draait ze haar hand niet voor om. Vocaal zit het ook wel snor met deze dame, fantastische stem.

avatar van principal2000
Leuk album van Me'shell. Lekker mix van jazz, funk, hiphop, soul en nog wat. Op dit album staan veel geslaagde nummers. Ik vind rustige, dromerige, zelfs wat sombere nummers het beste bij haar passen, maar hier bewijst ze ook met meer uptempo nummers ook prima uit de voeten te kunnen. Mijn favorieten zijn: Dred Loc, Step Into The Projects, Call Me, Outside Your Door en Two Lonely Hearts (On The Subway).