Red Snapper - Prince Blimey (1996)

Electronic / Jazz
Label: Warp

1. Crusoe Takes a Trip (6:40)
  2. 3 Strikes and You're Out (5:51)
  3. Thomas the Fib (5:41)
  4. Get Some Sleep Tiger (4:08)
  5. Fatboy's Dust (5:15)
  6. Moonbuggy (1:49)
  7. The Paranoid (5:39)
  8. Space Sickness (4:10)
  9. The Last One (4:18)
  10. Digging Doctor What What (7:04)
  11. Gridlock (5:11)
  12. Lo-Beam (5:37)
avatar van LeRoi
Nr. 'Last One' blijft 'hangen', overigens een prima plaat.

avatar van LeRoi
Toch verdomde jammer dat zo weinig MM-ers deze geweldige muziek niet kennen.......

avatar van Paap_Floyd
Nou, dankzij je post bij Morphine dit eens opgezocht. Nu nog luisteren, dat gebeurt straks

LeRoi schreef:

Verdomd goed album dat te weinig in de schijnwerpers is gezet.

Digging doctor What What....... wat is dat een overdonderend goed nummer zeg.

avatar van Mindshifter
Hele vette plaat. Sindsdien niet meer overtroffen. *4,0.

Klinkt allemaal best grappig, maar het had wel wat minder tam gemogen. Get Some Sleep Tiger vind ik hier het beste nummer.

avatar van RogerV
Lang links laten liggen deze groep maar nu toch eens wat geprobeerd. De muziek zit muzikaal gezien perfect in elkaar. De heren beheersen het muziekmaken tot in de puntjes.

Helaas vind ik het net als Jesse hier en daar te tam. Het mist net dat kleine beetje peper dat een lekker stukje dancemuziek kan gebruiken.

avatar van trebremmit
Toen wel een behoorlijk unieke sound, een combinatie van triphop, breakbeat en acid jazz en dat zonder drummachine en met gitaar, bas, drum en saxofoon. Productioneel had het wel wat vetter mogen klinken, maar de muziek zelf is erg goed, en tegenwoordig vind ik het nog steeds een spannend en origineel album, vooral die bassist is erg goed!