Satyricon - The Age of Nero (2008)

Noorwegen
Label: Roadrunner

1. Commando (4:29)
  2. The Wolfpack (4:05)
  3. Black Crow on a Tombstone (3:54)
  4. Die by My Hand (7:07)
  5. My Skin Is Cold (5:15)
  6. The Sign of the Trident (6:58)
  7. Last Man Standing (3:40)
  8. Den Siste (7:24)
avatar van Teh_Pwnerer
Ziet er op zich wel koel uit denk dat het net zo'n plaat wordt als now,diabolical niet verkeerd dus.

Mooie hoes, ben benieuwd!

Gaaf concert gisteren, toch wel iets anders dan dat van Sigur Ros, drie dagen geleden!

ik heb ze gistere voor het eerst live gezien, heb meteen deze cd gekocht

klinkt wel vrij goed, ik kende ze van tevoren nog niet dus ik kan deze cd niet vergelijken met de andere werken van satyricon, maar mijn eerste indruk van de cd is wel een goede, ben hem al aan het grijsdraaien
voorlopig een 3,5, maar dat kan nog wel stijgen...

avatar van andnino
Nu aan het beluisteren... Ga hier denk ik geen cijfer voor geven.. Satyricon word volgens mij nooit mijn ding

is dit van die lastig te doorworstelen black metal andnino?

avatar van andnino
Nee, verre van eigenlijk. veel te simpel zelfs. mijn black metal heb ik graag ondoorgrondbaar, dan hoor ik het tenminste niet als het slappe hap is

avatar van Metalhead99
Ach, al met al nog wel een redelijke plaat.

avatar van laboomzaa
Ik trek dit heel goed!! Eigenlijk heel goed!!

avatar van Edwynn
Ik vind dit maar een saaie plaat. De stijlwijziging tussen Nemesis Divina en Rebel Extravaganza vond ik uitermate geslaagd. Ook het daaropvolgende sobere Volcano is een fantastische plaat. Met Now, Diabolical lijkt de band zich het black n roll image te willen aanmeten En uiteindelijk lijkt Satyricon met Age Of Nero steeds meer op een soort Danzig met een screamvocalist. Als achtergrondmuziek is het wel aardig maar de intense beleving die Satyricon eens was, is verleden tijd. Na drie willekeurige nummers vind ik het wel weer leuk geweest met die black n roll die hier gebracht wordt.
Hier gaat min of meer hetzelfde op als voor Darkthrone. Eén zo'n plaat is leuk, maar daarna gaat het leuke er snel af en wordt het saai en voorspelbaar.

avatar van Vondur
Een logische opvolger van Now diabolical geloof ik toch wel, wat misschien dan ook het enige minpunt is... solide vette nummers van hoog niveau die mij blijven boeien door geniale riffs en de kracht van de eenvoud, maar een volgend album mag wel weer meer verrassen en mensen laten discussiëren over waar Satyricon naar toe gaat.. altijd leuk...

Waarschijnlijk door veel mensen die er van houden al wel live gezien, want ze zijn toch regelmatig op bezoek in ons land, en live doet Satyricon het toch ook erg meesterlijk.. opzwepend, beukend en de nummers staan als een dijk.. (en natuurlijk mee"zingend" op Mother North, ach als je maar lol hebt)