SebastiAn - Remixes (2008)

Frankrijk
Dance
Label: Ed Banger

1. Sebastian - Intro (0:51)
  2. Revl9n - Walking Machine (3:41)
  3. Daft Punk - Human After All (4:42)
  4. Mylo - Paris Four Hundred (3:56)
  5. The Rapture - Get Myself Into It (3:12)
  6. Editors - Camera (5:06)
  7. The Rakes - We Danced Together (3:09)
  8. Kelis - Bossy (3:19)

met Too $hort

9. The Kills - Cheap and Cheerful (5:51)
  10. Kavinsky - Testarossa Autodrive (5:00)
  11. Benjamin Theves - Texas (5:24)
  12. Das Pop - Fool for Love (4:53)
  13. Bloc Party - I Still Remember (3:51)
  14. Sébastien Tellier - Sexual Sportswear (3:38)
  15. Klaxons - Golden Skans (4:30)
  16. Annie - Happy Without You (4:31)
  17. Nâdiya - Tous Ces Mots (2:28)
JustaRascal
Staat in de luisterpaal, wel leuk zo'n compilatie van ze remixen. Zitten maar 3 of 4 oninteressante bij, op de luisterpaal heeft de cd overigens ook veel meer nummers.

tuktak
veel van hetzelfde dit weer. beetje jammer dat ze bij ed banger niet aan vernieuwing doen. stilstand is duidelijk achteruitgang.

Nouja, vernieuwing... Het gros van deze remixes is al een paar jaar oud inmiddels. Eigenlijk komt deze verzamelaar ook een beetje te laat.

tuktak
dat is juist het punt. een paar jaar geleden, of nu. het maakt weinig uit, het is/klinkt gewoon praktisch hetzelfde. volgens mij is dat iets typisch frans ofzo...ik vind de verzamelaar eerder gewoon overbodig, lijkt me sterk dat mensen dit willen kopen.

JustaRascal
Hmm, mij lijkt het wel relaxed om deze remixjes op cd te hebben dus ik zou het wel kopen voor de juiste prijs.

avatar van Urbanoetang
Ruim anderhalf jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met Ed Banger. Justice zijn debuutplaat was dat. Was toen een hele tijd weg van vrijwel alle Ed Banger-artiesten. Tegenwoordig kan ik slechts enkele nummers van Justice en SebastiAn nog aan horen.

Deze compilatie van oude remix-platen van SebastiAn komt voor de meesten aan als een onnodige release, maar ik zelf luister nooit naar remixes en werd daarom aangenaam verrast door deze plaat. Het is al bekend dat de typische Ed Banger-sound het meest tot zijn recht komt als deze man de productie verzorgd, maar zijn remixes blijken nog een stuk harder en vetter te klinken. Heerlijk om keihard op te zetten met het verstand op nul.

Na het teleurstellende Motor was het heerlijk om weer iets ouder (voor mij nieuw maar in misschien oude stijl?) werk van SebastiAn terug te horen.

edit: mijn versie heeft 17 tracks?

JustaRascal
Mijn versie ook, de tracklist op deze pagina klopt niet helemaal vermoed ik.

Beetje jammer dat (inderdaad) de tracklist niet klopt, even corrigeren

Ik heb de tracklist aangepast.

Meeste remixes kende ik al dus dat is jammer want die heb ik gewoon al teveel gehoord (vooral die van Kavinsky). Maar sommige remixes kende ik nog niet waaronder die van Bloc Party en mijn god wat is die heerlijk echt een hele fijne remix.

Het nummer begint als het origineel gewoon heel rustig en dan hoor je opeens dat de tekst word herhaald en op het moment dat je dat beseft knalt hij de bass erin en dan weet je weer dat je naar een vuige remix van SebastiAn luistert, briljant

Maar het grote nadeel van dit album vind ik dat je heel duidelijk hoort dat SebastiAn eigenlijk bij elke remix hetzelfde doet, zijn sound is namelijk heel herkenbaar en als je dan zo'n heel album beluisterd dan hoor je die sound heel duidelijk in elk nummer weer terugkomen, das het jammere van de remixes van SebastiAn.

JustaRascal
Ik hoop dat er een heel album uit komt met soortgelijke nummers als "intro", hij heeft echt een toffe sound.

avatar van Ollie
Texas blijft geweldig!

avatar van Urbanoetang
Haal er toch een halfje af. Gebrek aan variatie, maar blijft erg lekker.

Ollie schreef:
Texas blijft geweldig!

Ik hoorde die voor het eerst in set van Justice (I Love Techno 2006) vond het een briljant nummer, nooit de moeite genomen op hem op te zoeken. Totdat ik hem opeens op deze CD hoorde

avatar van Leonard91
Hij herhaalt zichzelf mischien wel maar het levert tot nog toe een paar erg vette remixes op. Kende ongeveer de helft maar dat bleek de betere helft te zijn dus toch maar een 3,5*

Ik vroeg me het opeens af, hoe spreek je Revl9n eigenlijk uit? Ik zeg eigenlijk al sinds ik het ken Revlin, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik daar aankom

avatar van Opschuiven
om de een of andere reden heb ik het altijd Revnine genoemd, maar dat is natuurlijk niet goed