Mostly Autumn - Glass Shadows (2008)

Label: Mostly Autumn

1. Fireside (5:14)
  2. The Second Hand (4:33)
  3. Flowers for Guns (4:23)
  4. Unoriginal Sin (5:15)
  5. Paper Angels (4:24)
  6. Tearing at the Faerytale (6:51)
  7. Above the Blue (5:55)
  8. Glass Shadows (11:20)
  9. Until the Story Ends (5:10)
  10. A Different Sky (3:03)
avatar van Gert P
Nieuwe cd die alweer 3 maanden uit is.

Mostly Autumn heeft huisgehouden in het personeel en er zijn er maar liefst 3 weg wat dus een andere stijl opleverd.
Angela die oa. fluit speelt en voor de folky/ keltische invloeden zorgde is er ook niet meer bij.
Dit lijkt meer op een solo plaat van Heather en Brian.

Al jaren groot fan van deze band en ga dan ook elk jaar trouw naar hun
kerstconcerten in Zoetermeer toe. Is bijna 3 uur rijden vanuit Friesland
maar altijd meer dan de moeite waard.
Hebben inderdaad wat personeelswisselingen gehad dit jaar,
maar Ian Jennings ( schrijver van hun mooiste nummer, The Gap Is Wide, is terug en ook Liam Davison is er gelukkig weer bij.
Deze CD is een terugkeer naar hun eerder werk met een paar aangename radiovriendelijke nummers zoals Flowers For Guns en het wel erg jaren zestig klinkende A Different Sky.
Ook staan er twee epische nummers op waarvan ik Tearing At The Faerytale erg verslavend vind.Weet niet hoe het komt maar als ik dit nummer draai moet ik steeds aan Wild West Hero van E.L.O. denken van Out Of The Blue.
Deze CD pakte mij meteen bij de eerste draai beurt en krijgt dan
ook zeker 4 sterren

Mostlyanthony
Ik kan hier heel kort over zijn: Wederom vijf sterren, want bij mij kan Mostly Autumn (afgezien van de door de toenmalige platenmaatschappij opgedrongen Pink Floyd-covershow) niets fout doen.

avatar van Gert P
De nieuwe cd Go well diamond heart is ook weer mooi en begint een beetje keltisch met het eerste nummer.
Voeg helaas geen platen meer toe.

avatar van Gert P
Hey de nieuwe cd staat er nog niet op?

avatar van Arrie
Ik zou zeggen: voeg hem toe!

Arrie schreef:
Ik zou zeggen: voeg hem toe!

Nee laat maar, dat doe ik niet meer