Benji Hughes - A Love Extreme (2008)

Label: New West (III)

1. I Am You, You Are Me, We Are One (1:20)
  2. Tight Tee Shirt (2:50)
  3. You Stood Me Up (3:33)
  4. Neighbour Down the Hall (2:35)
  5. Waiting for an Invitation (4:15)
  6. Cornfields (1:13)
  7. Why Do These Parties Always End the Same Way? (3:45)
  8. Where Do Old Lovers Go? (4:22)
  9. Do You Think They Would Tell You? (3:34)
  10. All You've Got to Do Is Fall in Love (2:14)
  11. Mmmmmmm (0:37)
  12. Even If (3:29)
  13. Girl in the Tower (2:58)
  14. Vibe So Hot (2:08)
  15. So Well (3:02)
  16. The Mummy (1:39)
  17. Love Is a Razor (3:17)
  18. I Went with Some Friends to See the Flaming Lips (2:13)
  19. Coyotes (2:22)
  20. Ladies on Parade (3:02)
  21. Jubalee (3:07)
  22. So Much Better (3:11)
  23. Love on a Budget (3:00)
  24. Lyegue (0:38)
  25. Baby, It's Your Life! (3:57)
avatar van pintjebier
Een aanrader voor wie van Beck, Eels, Beatles, Pixies etc, houdt. Wat mij betreft dé ontdekking van de afgelopen paar jaar. Catchy, melodieus, humoristisch, lijzig... nooit twee keer hetzelfde, maar altijd goed, en met een eigen stijl. Benieuwd wanneer de opvolger zich aandient en of die even gevarieerd is als deze. 5 sterren.

avatar van popstranger
Ook al ken ik deze al verschillende jaren en heeft Benji Hughes geen andere albums meer uitgebracht sindsdien bij mijn weten, het is een album dat meer aandacht verdient! Dit is inderdaad verplichte kost voor wie Beck, Eels etc. waardeert. Enorm gevarieerd en dat een dubbelcd lang. Deze zit dicht aan te schurken tegen mijn persoonlijke top 10. Neighbor Down The Hall is gewoon een song die eels ooit heeft laten liggen, All You've Got To Do To Fall In Love is de song die Richard Hawley nog niet geschreven heeft, Why Do These Parties Always End The Same Way is de radiohit die er niet geweest is, in Even If begint Benji te croonen, Girl In The Tower is de song om de onbereikbare liefde te veroveren, in So Well heeft hij de onbereikbare liefde verovert en zomert volop, The Mummy is gewoon perfecte indiepop, I Went With Some Friends To See The Flaming Lips onderstreept het zalige feit om met een hoop goeie vrienden naar een goed concert te gaan, Ladies On Parade is gewoon onweerstaanbaar en dansbaar, Baby, It's Your Life! is gewoon de perfecte afsluiter voor een meer dan een uur durende rit door wat een van de meest gevarieerde albums is die ik ken!
Deze post is dus gewoon nog in de hoop dat er toch nog iemand dit album ontdekt want dit is gewoon een onomwonden meesterwerk!!!! 5 sterrren zonder twijfel.

avatar van Fathead
popstranger schreef:

Dank voor de enthousiaste post! Inderdaad een eelserige plaat, lekker man, zo in het voorjaar, ik ga hem nog vaak draaien, denk ik...

avatar van popstranger
Altijd goed dat er nog mensen deze onbekende artiest leren kennen en meer bepaald dan dit album!