Soulwax - Part of the Weekend Never Dies (2008)

Alternatieve titels: Radio Soulwax | Nite Versions Live

Belgiƫ
Dance / Rock
Label: [PIAS]

1. Teachers (4:21)
  2. Move My Body (3:26)
  3. Miserable Girl (4:40)
  4. E Talking (5:10)
  5. Accidents and Compliments (5:32)
  6. Another Excuse (4:20)
  7. I Love Techno (5:39)
  8. KracK (5:19)
  9. Slowdance (5:32)
  10. Washing Up (3:31)
  11. NY Excuse (6:15)
avatar van Strangeways
Nite Versions was een heerlijk album en bovenal een goed concept omdat het dansjasje de nummers van Any Minute Now als gegoten pastte, maar een live-versie van een remix-album uitbrengen heeft toch iets goedkoops. Ik ben benieuwd of het toch de moeite waard is.

Live vind ik de nummers anders een stuk sterker. Ik ben dus ook wel benieuwd.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Strangeways schreef:
Vergeet niet dat dit album alleen wordt aangeboden in combinatie met de documentaire "Part Of..." Zie het dus eerder als een extraatje.

avatar van CWTAB
Leuke cd, maar de dvd blijft toch wel the most interesting piece, maar wel een leuke extra deze cd

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Ik meende dat Soulwax zo'n waardeloze live-band is. Maar als er twee keer zo hoog is gestemd, is ook deze SW plaat wellicht het aanschaffen waard..

avatar van -Brent-
Even een tikkeltje off-topic, maar ik zie overal verschillende versies staan van POWND. Ik geloof dat bij allemaal deze cd ook zit? Wat is het verschil onderling?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
-Brent- schreef:
Er is een versie in een dvd-doosje en een versie in een CD-doosje. Buiten de invloed die dit verschil in formaat zou kunnen hebben op het bijgeleverde boek, zijn deze twee uitgaven volgens mij identiek. De CD zit in ieder geval ook bij elke versie .

Beschouw deze documentaire inderdaad als een flitsend relaas van een al even flitsend leven. Je komt in een rollercoaster van geluiden, beelden en reacties/commentaren terecht.
Maar net dit maakt het zo echt. Het is echt bekomen van dit fragment uit het leven tegen 220km/u van Soulwax.

De CD is een leuke (lees goede) surplus bij een prachtige documentaire!

CHIEP schreef:

Bijgleverde boek is limited edition en zit niet overal bij hoor! Voor de rest is CD- en DVD-format identiek

avatar van dopecoil
Dit is Soulwax op zijn best, de live cd is Nite Versions fijn geslepen. Klinkt beter dan ooit. De documentaire is ook indrukwekkend te noemen, en dat alles met 1 camera. En het laat het (in)druk(wekkende) leven zien van Soulwax. Top gewoon! Niets aan toe te voegen

Ga deze maar is op mijn iPod zetten, maar eerst nog maar is de docu kijken. Wat een helden