Ephrat - No One's Words (2008)

Israƫl
Rock / Metal
Label: Inside Out

1. The Show (10:32)
  2. Haze (7:13)

met Petronella Nettermalm

3. Better Than Anything (8:27)
  4. Blocked (4:56)
  5. The Sum of Damage Done (9:36)

met Daniel Gildenlöw

6. Real (18:59)
tangmaster
Mijn jongste zoon knalt dit album bijna elke avond door zijn speakers. Heb hem nu wel genoeg gehoord. Best aardige metal.

avatar van Flipper
Verplichte kost voor alle Steven Wilson aanhangers. Groep rond de Israelische multi-instrumentalist Omer Ephrat. Met zeer geslaagde vocale bijdragen van Petronella Nettermalm (Paatos) en Daniel Gildenlöw (PAin of Salvation) en Wilson aan de knoppen. Contact tussen Steven en Omer kwam tot stand door drummer Tomer Z, die ook bij Blackfield drumt. Het is toch veel meer prog dan metal en voor mij, naast het Franse Demians, de prog ontdekking van dit jaar.

avatar van Papartis
Lees ook het interview met Omer Ephrat op

Papartis

Kingsnake
Aangename progmetal uit Israel.
Niets mis mee.

Lijkt hier en daar op Porcupine Tree.

avatar van Mr T
Lekkere plaat waarop Haze en Real m'n favorieten zijn. Kwam het toevallig tegen via Last.fm als verwijzing bij Demians... Ephrat klinkt erg lekker, maar aan Demians kan het toch niet tippen vind ik.

avatar van Mr T
Na een aantal luisterbeurten vind ik deze plaat toch echt wel meer waard dan 3,5 ster... halfje erbij.
Lekker gevarieerde plaat zonder dat het klinkt als aan elkaar geplakte fragmenten.

avatar van notsub
Dit is prog metal uit Israël, maar met veel connecties met het westen. Het klinkt overwegend prima, met hier en daar een passage die wat teveel van het goede is. Er wordt creatief gespeeld met harde en zachte fragmenten en soms gaat de beul er flink in. De bijdrage van Daniel Gildenlöw is leuk.

avatar van habada
goede cd met zeer gevarieerde nummers..invloeden van flower kings, transatlantic en zelfs hier en daar eensnuifje beatles!

veel melodie en goede zang en nummer 2 zang van paatos zangeres.