Anita Lane - Dirty Pearl (1993)

Australiƫ
Label: Mute

1. Jesus Almost Got Me (2:34)
  2. The Groovy Guru (3:09)
  3. Sexual Healing (5:39)
  4. Blume (4:33)

met Einstürzende Neubauten

5. Subterranean World (How Long...?) (5:51)

met Blixa Bargeld en Die Haut

6. Picture of Mary (4:14)
  7. The World's a Girl (3:20)
  8. Stories of Your Dreams (2:50)
  9. A Prison in the Desert (2:50)
  10. If I Should Die (3:01)
  11. I'm a Believer (4:45)
  12. Lost in Music (4:37)
  13. Sugar in a Hurricane (4:10)
  14. The Fullness of His Coming (2:54)
avatar van Slowgaze
Subterranean World, doet de grote Blixa Bargeld daar niet op mee?

avatar van Sater
Klopt helemaal. En op Blume ook.

avatar van Slowgaze
Oei. Kan ik hier verder een soort vrouwelijke Nick Cave in zien? Dan ben ik geïnteresseerd. (Ben trouwens wel op de hoogte van Anita's achtergrond en zo, bijvoorbeeld als co-componiste bij The Birthday Party en dergelijke zaken ).

avatar van Sater
Het is allemaal wat zoeter, maar wel lekker, vooral dankzij de arrangementen van Mick Harvey. Dit is een beetje een allegaartje van een EP en wat singles, covers (Marvin Gaye!) en samenwerkingen met oa Die Haut en The Birthday Party. Toch klinkt het wel lekker als één geheel. Ik zou je deze eerder aanraden dan de opvolger die bij vlagen wel erg mierzoet is.

yorgos.dalman
Anita Lane is toch de songwriter van Nick Cave's nummer Stranger than kindness? Kan het nog mooier?

avatar van Sater
De tekst, muziek is van Bargeld.