Mount Eerie - Dawn (2008)

Folk
Label: P.W. Elverum & Sun

1. It Wasn't the Hunting (2:49)
  2. Cold Mountain (2:48)
  3. Moon Sequel (2:29)
  4. I Have Been Told That My Skin Is Exceptionally Smooth (1:32)
  5. I Say "No" (2:05)
  6. Moon, I Already Know (1:20)
  7. With My Hands Out (1:42)
  8. A Show of Hands (1:46)
  9. Woolly Mammoth's Mighty Absence (3:23)
  10. My Burning (1:39)
  11. Great Ghosts (3:06)
  12. Climb Over (2:37)
  13. We Squirm (1:28)
  14. Voice in Headphones (1:51)
  15. Who? (2:11)
  16. Dead of Night (2:43)
  17. See Me (1:57)
  18. Log in the Waves (1:57)
  19. Goodbye Hope (2:24)
avatar van Bart
Een aantal nummers van deze plaat is ook terug te vinden op het schitterende album 'Lost Wisdom'. Op die plaat zingt Julie Doiron mee, wat een prachtig geheel oplevert.

Phil alleen is erg kaal, maar zijn stemgeluid vind ik erg mooi. Dat zorgt ervoor, dat ik deze plaat toch nog geregeld opzet. Ook op deze plaat staat het mooie nummer 'With My Hands Out' (één van de mooiste Mount Eerie nummers voor mij). Erg mooi, maar het haalt het niet bij die versie op 'Lost Wisdom', waar de samenzang tussen Julie en Phil onweerstaanbaar mooi is! 4* voor deze plaat!

avatar van AOVV
Mooie, kale plaat van Phil Elverum, die bewijst dat hij ook met ruwe schetsen heel erg fraai uit de hoek kan komen. Vooral 'Climb Over' vind ik van ontstellende schoonheid.

De songs zijn niet al te lang, wat ideaal is voor dit soort liedjes. Simpel, doch o zo pakkend.

4 sterren