ABBA - The Complete Studio Recordings (2005)

Zweden
Label: Polydor

1. Ring Ring (3:06)
  2. Another Town, Another Train (3:13)
  3. Disillusion (3:06)
  4. People Need Love (2:45)
  5. I Saw It in the Mirror (2:35)
  6. Nina, Pretty Ballerina (2:53)
  7. Love Isn't Easy (But It Sure Is Hard Enough) (2:56)
  8. Me and Bobby and Bobby's Brother (2:52)
  9. He Is Your Brother (3:19)
  10. She's My Kind of Girl (2:46)
  11. I Am Just a Girl (3:03)
  12. Rock'n Roll Band (3:14)
  13. Ring Ring (Bara du Slog en Signal) (Swedish) (3:08)
  14. Åh, Vilka Tider (2:33)
  15. Merry-Go-Round (3:26)
  16. Santa Rosa (3:01)
  17. Ring Ring [Spanish Version] (3:01)
  18. Wer Im Wartesaal der Liefe Steht (3:21)
  19. Ring Ring [German Version] (3:09)
  20. Waterloo (2:45)
  21. Sitting in the Palmtree (3:39)
  22. King Kong Song (3:14)
  23. Hasta Mañana (3:11)
  24. My Mama Said (3:13)
  25. Dance (While the Music Still Goes On) (3:13)
  26. Honey, Honey (2:56)
  27. Watch Out (3:48)
  28. What About Livingstone (2:56)
  29. Gonna Sing You My Lovesong (3:39)
  30. Suzy-Hang-Around (3:16)
  31. Ring Ring [US Remix 1974] (3:06)
  32. Waterloo [Swedish Version] (2:45)
  33. Honey, Honey [Swedish Version] (2:59)
  34. Waterloo [German Version] (2:44)
  35. Hasta Mañana [Spanish Version] (3:09)
  36. Ring Ring [1974 Remix, Single Version] (3:10)
  37. Waterloo [French Version] (2:42)
  38. Mamma Mia (3:32)
  39. Hey, Hey, Helen (3:17)
  40. Tropical Loveland (3:06)
  41. S.O.S. (3:23)
  42. Man in the Middle (3:03)
  43. Bang-A-Boomerang (3:04)
  44. I Do, I Do, I Do, I Do, I Do (3:17)
  45. Rock Me (3:06)
  46. Intermezzo Nº 1 (3:48)
  47. I've Been Waiting for You (3:41)
  48. So Long (3:10)
  49. Crazy World (3:46)
  50. Pick a Bale of Cotton / on Top of Old Smokey / Midnight Special [1978 Mix] (4:21)
  51. Mamma Mia [Spanish Version] (3:34)
  52. When I Kissed the Teacher (3:03)
  53. Dancing Queen (3:53)
  54. My Love, My Life (3:54)
  55. Dum Dum Diddle (2:55)
  56. Knowing Me, Knowing You (4:02)
  57. Money, Money, Money (3:07)
  58. That's Me (3:16)
  59. Why Did It Have to Be Me (3:22)
  60. Tiger (2:56)
  61. Arrival (3:06)
  62. Fernando (4:14)
  63. Happy Hawaii (4:25)
  64. La Reina del Baile ['Dancing Queen' Spanish Version] (4:03)
  65. Conociéndome, Conociéndote ['Knowing Me, Knowing You' Spanish Version] (4:04)
  66. Fernando [Spanish Version] (4:17)
  67. Eagle (5:49)
  68. Take a Chance on Me (4:00)
  69. One Man, One Woman (4:34)
  70. The Name of the Game (4:54)
  71. Move On (4:42)
  72. Hole in Your Soul (3:41)
  73. Thank You for the Music (3:49)
  74. I Wonder (Departure) (4:33)
  75. I'm a Marionette (4:09)
  76. Al Andar ['Move On' Spanish Version] (4:43)
  77. Gracias Por La Música ['Thank You for the Music' Spanish Version] (3:49)
  78. As Good as New (3:23)
  79. Voulez-Vous (5:08)
  80. I Have a Dream (4:44)
  81. Angeleyes (4:22)
  82. The King Has Lost His Crown (3:34)
  83. Does Your Mother Know? (3:15)
  84. If It Wasn't for the Nights (5:10)
  85. Chiquitita (5:26)
  86. Lovers [Live a Little Longer] (3:31)
  87. Kisses of Fire (3:21)
  88. Summer Night City (3:36)
  89. Lovelight (3:49)
  90. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) (4:51)
  91. Estoy Soñando ['I Have a Dream' Spanish Version] (4:40)
  92. Chiquitita [Spanish Version] (5:35)
  93. ¡Dame! ¡Dame! ¡Dame! ['Gimme! Gimme! Gimme!' Spanish Version] (4:49)
  94. Super Trouper (4:15)
  95. The Winner Takes It All (4:56)
  96. On and on and On (3:42)
  97. Andante, Andante (4:41)
  98. Me and I (4:56)
  99. Happy New Year (4:25)
  100. Our Last Summer (4:21)
  101. The Piper (3:27)
  102. Lay All Your Love on Me (4:35)
  103. The Way Old Friends Do (2:59)
  104. Elaine (3:45)
  105. Andante, Andante [Spanish Version] (4:40)
  106. Felicidad (4:24)
  107. The Visitors (5:46)
  108. Head over Heels (3:48)
  109. When All Is Said and Done (3:18)
  110. Soldiers (4:40)
  111. I Let the Music Speak (5:21)
  112. One of Us (3:56)
  113. Two for the Price of One (3:37)
  114. Slipping Through My Fingers (3:53)
  115. Like an Angel Passing Through My Room (3:39)
  116. Should I Laugh Or Cry (4:32)
  117. No Hay a Quien Culpar ['When All Is Said and Done' Spanish Version] (3:14)
  118. Se Me Está Escapando ['Slipping Through My Fingers' Spanish Version] (3:54)
  119. The Day Before You Came (5:51)
  120. Cassandra (4:54)
  121. Under Attack (3:49)
  122. You Owe Me One (3:26)
  123. Waterloo [Alternate Mix] (2:45)
  124. Medley: Pick a Bale of Cotton / on Top of Old Smokey / Midnight Special (4:21)
  125. Thank You for the Music [Doris Day Version] (4:03)
  126. Summer Night City [Full Length Version] (4:18)
  127. Lovelight [Alternative Mix] (3:24)
  128. Dream World (3:36)
  129. Voulez-Vous [Extended Remix] (6:10)
  130. On and on and On [Full Length Version] (4:13)
  131. Put on Your White Sombrero (4:28)
  132. I Am the City (4:02)
  133. ABBA Undeleted (Medley of Outtakes: Scaramouche, Summer Night City, Take a Chance on Me, Baby, Just a Notion, Ricky Rock 'N Roller, Burning My Bridges, Fernando, Here Comes Rubie Jamie, Hamlet III Parts 1&2, Free as a Bumble Bee, Rubber Ball Man, Crying O (23:28)
avatar van platedraaier
Dit is een boxje waarin alle albums van Abba zitten in cardboard sleeves. (kartonnen hoesjes). Wel leuk. Voor de echte fan een must . Hoewel die natuurlijk alle albums al heeft.
Anyway, een mooie complete collectie in deze Abba revival tijd.

Zo. Da's flink wat ABBA.

platedraaier schreef:
Anyway, een mooie complete collectie in deze Abba revival tijd.

Op elpee had ik destijds heel wat; Nadien begon ik de reguliere platen te verzamelen, gelukkig had ik ze nog niet allemaal toen deze prima, quasi perfecte box uitkwam. Ik heb de ceedees die ik al had cadeau gedaan aan een vriend die er heel blij mee was, en ik heb in de geldbeugel getast voor dit prachtig kleinood.
Leuk is dat alle cd's er uitzien als verkleinde elpees, met de originele opdruk erop; De cd's zelfs, zien er ook als de elpee uit, dus met zogenaamde groeven erop, alsof het een elpeetje betreft, uiteraard enkel langs de kant waar geen muziek op staat, de ander kant is gewoon zilver zoals alle cd's...
Prachtig uitgegeven, met boekwerk met de teksten, dvd extra's zoals haast alle clips - die van When i Kissed The Teacher heeft men helaas vergeten! Er is ook nog een liveshow maar die is nogal kort van duur en iets minder wat klank betreft.

Héél leuk vind ik Put On Your White Sombrero, had men dat destijds als single uitgegeven, het hat geheid in de halve wereld voor weken op nummer 1 gestaan!

Van vele songs zijn ook anderstalige versies (veelal Spaanse, Duitse of Zweedse) bijgeleverd, echt iets speciaals om Abba bijvoorbeeld in het Zweeds te horen!

***** voor deze definitieve complete Abba box!

Father McKenzie
Ik hoop dat ik hier op de site niet de enige Abba fan ben die hiervoor zwaar in de beurs getast heeft.
Ik ben er in elk geval reuzeblij mee en heb hiermee een prachtcollectie in handen!

Andante Andante!

avatar van Edwin
Ik heb deze box een paar maanden geleden gekocht bij Fame in Amsterdam voor EUR 49,99. Ik denk dat het een soort budget uitvoering is, want de 9 audio schijfjes zitten in een eenvoudig wit doosje. De afbeelding hierboven lijkt op een de deluxe fliptop box, waarin waarschijnlijk ook een of meerdere DVD's zitten.

Father McKenzie
Ik heb die van mij toch een stuk duurder betaald, ik betaalde iets van 160 € als ik me goed herinner. Dat was wel echt rond de tijd dat de box uitkwam, ik had gelukkig iemand mijn reguliere cd's die ik al had kunnen verkopen voor een redelijke prijs, maar dan nog... neen, ik heb de officële release, de cd's zitten allen in mini-elpeehoezen, heel mooi, ook de druk op de cd's zelf : de kant waar geen muziek staat; dat ziet eruit als mini elpeetjes, nèt echt!
Er zitten 2 dvd's bij als ik me niet vergis; één met alle clips en één met een live-concert; Plus nog een boek met alle teksten!
Je bent wel verwend met die box, je hebt gelijk echt alles van Abba, iets voor de ware fan dus!

avatar van reptile71
Ik had van de week zo'n moment dat ik zin had om eens lekker ouderwets ABBA te horen. Vroeger werd dat bij ons thuis stuk gedraaid en het is wel eens lekker om dat oude vertrouwde kindertijdgevoel weer eens op te roepen. Nu had ik dus geen enkel nummer van ABBA in huis, niet op cd en niet op mp3. Beetje daarin doorgeslagen ben ik op zoek gegaan naar deze collectie en die heb ik dus van het net geplukt. Zo heb ik van niets in 1 keer alles van ABBA op de pc staan en zit ik nu die verzameling te luisteren op random. Ik merk dat er ook wel veel bij zit dat ik niet ken en waar ik weinig tot niks aan vind, maar het is wel leuk om de oude wel bekende nummers weer terug te horen. Toch ben ik bang dat ik deze verzameling door de tijd even flink ga uitdunnen totdat ik alleen nog nummers heb die ik de moeite waard vind om af en toe nog eens te draaien op momenten dat ik weer zo'n nostalgisch gevoel heb. Ben benieuwd hoeveel mb's van de nu bijna gieg er dan overblijven.

Overigens ga ik het niet redden deze verzameling in 1 keer te beluisteren. Ben na een uurtje al aardig ABBA-verzadigd....

reptile71 schreef:
Nu had ik dus geen enkel nummer van ABBA in huis, niet op cd en niet op mp3.
Dat was 2008. Inmiddels heb ik dus alle LP's op vinyl.

reptile71 schreef:
Dat was 2008. Inmiddels heb ik dus alle LP's op vinyl.

De cd op vinyl zou ik daarentegen pas echt koesteren

Mjuman schreef:

De cd op vinyl zou ik daarentegen pas echt koesteren

Ja, dubbelop zou je zeggen, maar in de tijd van ABBA bestonden er geen cd's, dus kun je alle lp's op cd hebben, dus ook alle lp's op vinyl. Het was dus zeer doordacht zo neergezet.

[wijsneusmodus]
Zo dan wellicht: dus kun je alle albums op cd hebben, dus ook alle albums op lp (= vinyl); een lp is altijd op vinyl. Het was dus ondoordacht neergezet.
[/wijsneusmodus]

Mjuman schreef:
[wijsneusmodus]
[/wijsneusmodus]

Mijn eerste opmerking was dan ook niet voor jou bedoeld, wijsneus. Hij was uitgedacht voor de niet-wijsneuzen onder ons en dat was doordacht. Overigens kan ik enorm doordacht vele onwaarheden neerzetten, aangezien jij niet kunt bepalen of ik iets doordacht heb of niet. (damn, nu ben ik ook een wijsneus)