Jerry Lee Lewis - The Golden Cream of Country (1971)

Country
Label: Sun

1. Invitation to Your Party (1:56)
  2. Jambalaya (2:00)
  3. Ramblin' Rose (2:52)
  4. Cold Cold Heart (3:07)
  5. As Long as I Live (2:26)
  6. Seasons of My Heart (3:00)
  7. One Minute Past Eternity (2:05)
  8. I Can't Trust Me (In Your Arms Anymore) (2:15)
  9. Frankie and Johnny (2:34)
  10. Home (2:00)
  11. How's My Ex Treating You (2:39)
avatar van AOVV
Fijne verzameling country-opnames van Lewis toen hij nog bij Sun zat. Dat Shelby Singleton, de nieuwe baas van Sun, wel wist hoe je een artiest moest uitmelken, blijkt uit het markante feit dat het nummer One Minute Past Eternity, als single uitgebracht, de tweede plaats behaalde in de hitlijsten. Ironisch genoeg stond toen She Even Woke Me Up to Say Goodbye van - jawel hoor - Jerry Lee Lewis op 1, uitgebracht op zijn nieuwe label Smash, dus het goed fatsoen werd alvast gerespecteerd.

Maar bij dezen laat ik mijn lichte vorm van cynisme varen, en geniet ik gewoon van deze muziek. Want daar is ie voor gemaakt, toch?

3,5 sterren