Viktor Vaughn - VV2: Venomous Villain (2004)

Label: Insomniac

1. Viktormizer (Intro) (2:49)
  2. Back End (3:33)
  3. Fall Back / Titty Fat (3:34)
  4. Doom on Vik (1:53)
  5. R.A.P. G.A.M.E. (4:20)

met Manchild

6. Dope Skill (2:17)

met Carl Kavorkian

7. Doper Skiller (2:51)

met Kool Keith

8. Haberdashery Interlude (0:23)
  9. Ode to Road Rage (2:49)
  10. Bloody Chain (4:01)

met Poison Pen

11. Strange New Day Interlude (0:32)
  12. Pop Quiz [Extra Credit Remix] (3:57)
avatar van Kos
Kos
Wow

avatar van Jordy
Erg benieuwd! Tussendoortje aan de lengte te zien.

avatar van Kos
Kos
In ieder geval leuk om te zien dat er weer een album aankomt.

Het is altijd even wachten of zo'n artiest door wil gaan met een alter ego of weer een nieuwe aanneemt

De promo valt zeker niet tegen

avatar van Jordy
Ik kon er niet naar luisteren vanwege de irritante "THIS IS A PROMO"-teksten om de 30 seconden. Maar de hele versie circuleert inmiddels ook

avatar van Jordy
Erg leuk tussendoortje inderdaad. Dat smaakt naar meer. Maar goed, we worden al genoeg verwend door meneer Doom

avatar van Dielie
Ik vind deze beter dan "Vaudeville Villain", deze plaat gaat een kelin snifje meer richting "Operation Doomsday", alhoewel de vergelijking niet mag gemaakt worden omdat MF Doom en Viktor Vaughn 2 aparte karakters zijn, een soort verschillende persoonlijkheden van de persoon achter de artiest, maar goed, laten we het niet te ingewikkeld houden.

Voor de leken onder ons, MF Doom, supergetalenteerd mc, rapt over zijn eigen (super)instrumentaaltjes en Viktor Vaughn, dezelfde persoon met hetzelfde talent, rapt over andere producers hun beats.

die vent is gewoon de bomdiggy, punt

haha :evil

ingewikkeld niet

Relax
Godsamme hoor die beats, die beats alleen al zijn een 5,0 waard.
Zijn rapstyle is helemaal top op dit album, kan nog een hoog cijfer krijgen.

avatar van Osiris Apis
Teleurstellende opvolger. Te kort en MF DOOM rapt in totaal maar 10 minuten.

inderdaad jammer dat ie zo kort is en dat je mf doom zo weinig hoor, maar wanneer je em hoort, hoor je em goed !

avatar van thomzi50
Ja en een gast als Kool Keith vind ik nou ook niet echt vervelend. Sterker nog, geweldig duet is dat.

eazyfan
Leuk tussendoortje, MF heeft weeral goede teksten, productie klinkt ook erg goed. 3* dan maar.

Gekkenhuis
Zwakste plaat die ik tot nu toe van DOOM heb beluisterd. Voornamelijk de producties zijn simpel en zwak. DOOM houd zijn niveau wel, maar zonder een leuke beat missen zijn lyrics kracht. De enige 2 tracks die ik echt goed vind zijn Back End en Fall Back / Titty Fat. Ondanks dat het zo'n kort album is houdt het nauwelijks mijn concentratie vast. 2.5*

avatar van MJ_DA_MAN
Vind dit een erg vet tussendoortje. Vette beats en raps van Doom (idd jammer dat je hem niet zo vaak hoort), en natuurlijk de gebruikelijke samples. Wel jammer is de erg korte inbreng van Kool Keith, je hoort hem amper in dat nummer (Doper Skiller). Vind hem toch wel 4* waard.

Back End en Fall Back / Titty Fat zijn geweldige tracks met een verassende omschakeling in de beats...Ineens gitaar samples erdoorheen enzo...En dan het einde van Fall Back..soort van drum and bass achtig ritme..Echt dope !! En dan Bloody Chain, tja VET !!!

avatar van MJ_DA_MAN
Indef schreef:
Heel vet ja!

JustaRascal
Die beats zijn echt SUBLIEM. En ze flow is ook te goed.

panjoe (moderator)
back end blaast me toch echt weg. +0.5.

panjoe (moderator)
doper skiller killt me ook, echt weer een groeiplaat...
nog steeds niet zo erg als vv1 maar zit nu wel tegen mn top 10 aan te hikken

avatar van Dociz
fall back/tiity fat een van mijn favoriete DOOM tracks ooit. De beat blijft veranderen..

She wore a thong in hear youth
these days she's a bit long in the tooth

Geniaal

avatar van Brains
Megaproducties, maar toch als geheel iets minder dan Vaudeville Villain. De korte duur en de minimale aanwezigheid van DOOM doen het plaatje niet goed. Deze beats vragen om meer geniale DOOM-lyrics

4.0*

avatar van WeztSide
Nah, komt niet in de buurt van Vaudeville Villain, deze.
Wel vermakelijk, zeker Back End, die dat Future Villain gevoel heeft

avatar van WeztSide
Back End blijft een fantastische instrumental met een goede verse van Doom, maar de gastartiesten zijn hét zwakke punt met een tegenvallende Kool Keith en als dieptepunt Manchild

avatar van gweah
Dociz schreef:

She wore a thong in hear youth
these days she's a bit long in the tooth

Geniaal

Zoals bijna altijd: eens.

Maar het aantal goede tracks is wat mij betreft veel te klein.
Back End, Fall Back/Titty Fat, Doper Skiller, Ode To Road Rage... dat was 'm wel. Ok misschien Bloody Chain en de beat van Pop Quiz (maar wie is die gast die daar op meerapt in godsnaam?). De rest matige beats.

De eerste twee regels van het album?

"Dub it off your man, don't spend that ten bucks
I did it for the advance, the back end sucks"

Zegt alles denk ik!

avatar van Timo710
Ik snap echt niet dat deze plaat zo erg ondergesneeuwd is, dit is echt een waardige opvolger met hele, hele dikke beats en DOOM on point zoals hij dat alleen als Viktor Vaughn kan doen.

avatar van MAS
MAS
Ik kwam er laatst pas achter dat deze bestond maar dit is inderdaad een leuk tussendoortje. Ik ben benieuwd of er ooit nog een Viktor Vaughn album komt.

avatar van Timo710
Doper Skiller is in iedergeval een tijdsloze klassieker met keiharde cuts aan het eind. Als je dit leest en je kent de track nog niet. Je bent bij deze verplicht hem hier te luisteren

panjoe (moderator)
Jup, jammer dat Kool Keith weer eens over niets anders dan uitwerpselen kan praten . Maar die beat is dodelijk. Net als die van Back End en Ode to Road Rage .

avatar van kobe bryant fan
Wat een cover .

avatar van FlyLo
DOOM zelf en de beats zijn dik OK. De gastrappers (die meer aan het woord komen dan DOOM) verpesten de rest van dit album