Joshua Radin - Simple Times (2008)

Folk / Rock
Label: Mom+Pop

1. One of Those Days (3:03)
  2. I'd Rather Be with You (2:49)
  3. Sky (3:24)
  4. Friend Like You (2:20)
  5. Brand New Day (3:32)
  6. They Bring Me to You (3:59)
  7. Vegetable Car (3:02)
  8. Free of Me (2:36)
  9. You Got Growin' Up to Do (2:52)

met Patty Griffin

10. We Are Okay (2:42)
  11. No Envy No Fear (3:21)
avatar van Carolaah
Whoa.. ik wist niet eens dat Mr. Radin alweer een nieuwe had.

Die ga ik eens heel snel ergens opduiken!

D_S
Simpel, maar prachtig. Heerlijk om bij tot rust te komen.

Bevat geen pareltje als 'What if you', maar opnieuw is elk lied op zich goed opgebouwd, melodieus en toch zonder veel toeters en bellen.
Waarom krijgt deze man de krediet niet die hij verdient. Spijtige Zaak

avatar van Tha)Sven
Deze is ook aan mij voorbij gegaan. Vorig album was erg fijn om te horen, met enkele pareltjes. Tijd om deze dus ook eens te gaan luisteren.

Ook deze is weer erg mooi, de sound is iets vrolijker dan de vorige (zo komt het iig op mij over), maar het is weer een mooie plaat!

avatar van Carolaah
Oh ik zag dat ik nog niet gestemd had, snel maar even doen.
Erg goede opvolger van 'We were here', ik dacht in eerste instantie dat het een beetje in het verlengde zou gaan en dat het misschien wat saai/zeikerig zou raken, maar het tegendeel is waar.

Ik vind het een erg fijne plaat, iets meer uptempo en iets bombastischer, nog steeds niet echt bombastisch, maar toch ..
Een fijne afwisseling, met nog steeds de kalmte Joshua's stem.

Goed plaat!

avatar van Luky12
Heerlijk! Wat een lekkere wegluister cd vind ik dit! Die kalmte in zijn stem is gewoon lekker.

avatar van RestLove
Krijgt zo te zien nu pas een volwaardige release in ons land, bijna 2 jaar na dato. Buitengewoon relaxed plaatje dat wel weer, de vorige was meer een herfstalbum, dit klinkt meer als de lente/zomer.

avatar van Tha)Sven
Coen en Sander deden alsof dit de allernieuwste ontdekking was in hun radio show
Vergelijkbaar met Jason Mraz

avatar van Carolaah
Ze moeten daar echt eens stoppen met het hypen van die artiesten .. straks zijn die concerten ook belachelijk snel gevuld met groepies die slechts 1 nummer kennen.. ¬¬

avatar van Tha)Sven
Precies jammerlijke zaak, de echte liefhebbers van dit soort muziek kennen dit album al lang.

avatar van Carolaah
Zijn ze dit album nu aan het re-releasen?

Gezien hij bij bol.com pas vanaf 25 juni te krijgen is.. met een radio edit erop :s..

Hmm ik heb mijn kaartje in ieder geval binnen voor het concert.. Al heb ik een gevoel dat dit soort muziek live niet echt een toevoegende waarde heeft, maar ach wil het wel eens meemaken..

Ik vind dit in ieder geval nog steeds een goede plaat en verfrissend t.o.v. voorgaande platen

avatar van Devoo
Brand New Day zat ooit eens in een aflevering van House, daarvoor ben ik de serie dankbaar. Want op deze manier heb ik deze geweldige singer-songwriter leren kennen!

avatar van AOVV
Mooie plaat, met bijna uitsluitend goede liedjes, 'Brand New Day' ken ik ok uit House M.D., en nog steeds één van mijn persoonlijke favorietjes.

avatar van Deren Bliksem
Wat een oppervlakkig album. Zijn debuut vond ik prachtig, maar op Simple Times is er geen spanningsboog aanwezig. Het kabbelt wel leuk door en slecht is het allemaal niet maar ik hou van muziek met scherpe randjes en dat is dit totaal niet.

Als ik het een beetje bekijk op deze site zie ik dat de albums na Simple Time ook steeds gladder worden. Dus hier houdt het voor mij op met Joshua Radin, bedankt voor je debuut.

Zeer goede plaat van een fenomenaal goede zanger. In het singer songwriter genre zou ik niet zomaar een betere plaat kunnen noemen in dit genre. Medicine for your ears. 5 sterren!