Front Line Assembly - Millennium (1994)

Canada
Electronic
Label: Roadrunner

1. Vigilante (6:28)
  2. Millennium (6:10)
  3. Liquid Separation (5:05)
  4. Search and Destroy (6:30)
  5. Surface Patterns (5:36)
  6. Victim of a Criminal (6:32)
  7. Division of Mind (5:48)
  8. This Faith (6:12)
  9. Plasma Springs (6:20)
  10. Sex Offender (8:12)
avatar van Rinus
Knaller van de bovenste plank, dit album. Voor het eerst worden ook gitaren door de "electro-rock" van FLA gebruikt, en dat geeft het album absolute meerwaarde.

avatar van notsub
Dit is echt een zwaar heftige plaat. Het bestaat uit een volkomen dicht getimmerde muur van geluid van electronica, gitaren en zwaar vervormde zang in een industriële mix. In sommige nummers als Liquid Seperation en Surface Patterns zitten ook nog eens geweldige meebrul refreinen, die het feest nog leuker maken. Victim Of A Criminal bevat nog wat rap achtige zang en is daarom niet zo leuk. Maar de zware donkere klanken van This Faith en Sex Offender geven het album nog een extra duistere dimensie. FLA geniet meer bekendheid in de dance scene, maar dit album is een echte aanrader voor fans van het zwaardere werk.