Cat Stevens - Morning Has Broken (1998)

Label: FNM

1. The First Cut Is the Deepest (3:01)
  2. Wild World (3:20)
  3. Can't Keep It In (3:00)
  4. Morning Has Broken (3:18)
  5. Oh Very Young (3:18)
  6. Lady d'Arbanville (3:41)
  7. Father and Son (3:41)
  8. Peace Train (4:04)
  9. Where Do the Children Play (3:53)
  10. Rubylove (2:36)
  11. Here Comes MY Baby (2:53)
  12. Come on and Dance (2:05)
  13. I'm Gonna Get Me a Gun (2:09)
  14. I've Found a LOve (2:27)
  15. Moon Shadow (2:50)
  16. Matthew and Son (2:39)
Cat Stevens is erg gewild om te coveren volgens mij. First cut is the deepest, Wild World en Father and son bijvoorbeeld. Het zijn dan ook allemaal goeie nummers. Lady d'Arbanville vind ik zijn mooiste liedje.

avatar van starbright boy
Toch altijd een zwak voor deze enigszins sentimentele lieve liedjes. Father and Son is echt een juweel. Snel eens de nummers die ik niet ken horen. Kan ik tenminste legaal stemmen.

avatar van tims
Waarom zijn deze liedjes toch zo mooi. Eigenlijk veel te zoet allemaal..veel te tuttig...maar op een of andere manier raken een aantal van die juweeltjes me toch.
Zondagochtend vroeg uit bed...de zon schijnt door de ramen en dan "morning has broken" opzetten.
De dag ziet er gelijk anders uit.
4 sterren

Diesel
tims schreef:

De dag ziet er gelijk anders uit.
Same here.

Prachtige album dit van Yusuf Islam..

avatar van avdj
Ik ga helemaal mee met de worden van tims, niks aan toe te voegen. De titeltrack is mijn favoriet.

Pieter Paal
Ik heb deze compilatie van FNM een keer voor € 4,99 bij het Kruidvat gekocht.
Goed dat hier zowel zijn Decca als Island-label-werk aanwezig is.
Mijn versie heeft een blauwe cover en komt uit 2000.
Bij mij is track 2 'Bring another bottle baby', track 6 'Hummingbird' en track 7 'School is out', de rest is hetzelfde. 'Moon shadow' staat op de voor- en achterzijde vermeld als 'Moon shaddow'.
Tijdloze muziek, ideaal voor in de avonduurtjes.