Lee Sankey - Tell Me There's a Sun (2003)

Blues
Label: A Ten Year Noose

1. Tell Me There's a Sun (6:45)
  2. The Man (5:57)
  3. No Man's Land (5:51)
  4. Heading into Town (4:11)
  5. He Doesn't Live Like the Others (7:54)
  6. Doing What I Should Have Done (2:52)
  7. The High Points (9:15)
  8. Frank's Brother (4:10)
  9. The Unchosen (6:23)
  10. Monkey Lips (5:41)
  11. Sometimes (12:06)
avatar van Woody
Dit is toch ook wel een heel mooi album hoor. zeker voor liefhebbers van grootse blues. Deze man verzameld top muzikanten om zich heen om voor hem het perfecte blues album te maken. En groots mag je het wel noemen met een 18 koppige band. En ook niet de minste Ian siegal als lead zanger. Klinkt daardoor erg als Tom waits. Jammer dat ik zo weinig meer van hem hoor. Aangezien dit album door de pers werkelijk de hemel in werdt geprezen!

avatar van Woody
zie net dat Ian siegal nog niet is toegevoegd. Moet ik toch snel even doen. En ik denk voor vele hier een aanrader!

lee sankeys zijn twee cd's waren een regelrechte parels maar waar die nu gebleven is. Ian Siegal alleen is toch minder

avatar van misja82
Dit is toch niet helemaal mijn ding.

avatar van Ronald5150
Lee Sankey is wellicht niet een hele bekende naam, maar deze bandleider mag je gerust een grootheid noemen in de Britse bluesscene. Hoewel zijn band slechts twee albums en een EP hebben afgeleverd, zijn het stuk voor stuk pareltjes. De kracht van Sankey, naast het feit dat hij meerdere instrumenten bespeelt, is het verzamelen van muzikanten van topklasse. Iedereen die ook maar iets betekent in de Britse blueswereld heeft wel met Sankey samengewerkt. Zo speelde bijvoorbeeld Matt Schofield, nu wellicht de beste Britse bluesgitarist, mee op Sankey’s eerste album ”My Day is Just Beginning” en de EP ”She’s not Alone”. Op ”Tell Me There’s a Sun” is Ian Siegal een van de bekende namen. Siegal verzorgt ”Tell Me There’s a Sun” van rauwe raspende vocalen, waardoor het een broeierige en meeslepend bluesalbum is geworden. Siegal zingt niet alleen, hij praat, preekt, bezweert en hypnotiseert. Blues is niet het enige wat de klok slaat. Sankey zorgt voor een aangename mengelmoes van blues, soul, jazz en funk. Het allermooiste komt dit samen op het geweldige ”The High Points”. De instrumentatie op ”Tell Me There’s a Sun” is rijk: naast zang, gitaar, bas en drum zijn er veelvuldig blazers en toetsen te horen. Sankey hanteert zelf de harmonica en laat zijn kunsten horen op het instrumentale ”Monkey Lips”. ”Tell Me There’s a Sun” is een eigentijds bluesalbum van een groot bandleider. Het oeuvre van Lee Sankey is beperkt, maar daarom juist des te indrukwekkender.

avatar van Lura
Bedankt voor het onder de aandacht brengen! Ik heb de cd, die ik in het begin veel draaide en daarna niet meer. Eens zien of ik hem nog zo mooi als toen vond.