Dear Euphoria - Dear Euphoria (2008)

1 stem

Zweden
Label: Stereo Test Kit

1. Snow (2:29)
  2. Something Great (3:41)
  3. Falling Behind (2:55)
  4. Oh, the Softness (4:33)
  5. Able (3:28)
  6. If I Had the Voice (2:07)
  7. Awaiting (5:35)
  8. Glorious Laughter (4:14)
  9. Naked Before You (4:19)
  10. Not Meant to Have It (3:51)
  11. Love Will Make Us Grand (3:04)
avatar van The Scientist
Vrolijke popliedjes met een hoge, af en toe iets te gladde stem.. Maar in mijn huidige stemming kan ik me er prima mee vermaken.. Kan me voorstellen dat ik het in andere stemmingen verschrikkelijk zou vinden.

Dear Euphoria is het alter ego van Elina Johansson, een Zweedse zangers. Het is geproduceerd door Sven Johansson. Waar lijkt het op ? Een aantal namen komt boven : Kate Bush, Tori Amos , maar ook Jane Sibery en Tiny Vipers. Elina zelf speelt piano en synths. Sven, gitaar ,bass en synths.
Ondanks de al genoemde namen klinkt het meer dan 'net als'. Elina heeft echt een eigen geluid. Het zit tegen de folk aan, maar dan redelijk melancholisch, heeft ook iets neo klassieks in zich. Sferiche muziek, die geen moment verveelt. Natuurlijk moet je er van houden. Als je allergisch bent voor hoge stem met piano, dan wordt het een hele zit. Maar in deze stijl is het een prima album.