Bucks Fizz - The Best Of (1996)

Label: BMG

1. The Land of Make Believe (3:48)
  2. My Camera Never Lies (3:46)
  3. If You Can't Stand the Heat (3:34)
  4. Piece of the Action (3:36)
  5. Now Those Days Are Gone (3:31)
  6. Run for Your Life (4:10)
  7. Golden Days (4:13)
  8. I Hear Talk (4:37)
  9. When We Were Young (4:04)
  10. Talking in Your Sleep (4:17)
  11. Heart of Stone (4:22)
  12. One of Those Nights (4:27)
  13. Rules of the Game (4:00)
  14. London Town (3:10)
  15. Thief in the Night (3:47)
  16. Making Your Mind Up (2:39)
avatar van foxhusky
In 1981 won Bucks Fizz namens Engeland het Eurovisie Songfestival met het vrolijke 'Making your mind up'. De samensteling van de groep leek verdacht veel op Abba: 2 jongens en 2 meisjes, die samen pakkende liedjes zingen. Toch haalde Bucks Fizz nooit het niveau van Abba. In de eerste helft van de jaren 80 waren ze met in Engeland wel erg populair. Ook in Nederland scoorde Bucks Fizz een grote hit met 'The land of make believe'.

Ik heb nooit een regulier album of single gekocht van Bucks Fizz, maar vond een aantal liedjes altijd wel lekker klinken. Daarom kocht ik wel in 1996 deze verzamelaar. Niet alles op dit album is even geweldig... soms is het allemaal wel erg zoet en lief.

Toch vind ik nummers als 'My camera never lies', 'If you can't stand the heat', 'Run for your life', 'When we were young' en 'London Town' erg fijne popsongs om te horen. Ook 'Easy Love' vind ik goed, maar die ontbreekt helaas op dit album.

avatar van Edwin
Haha, weer een prachtige toevoeging. Die Fox gaat echt tot het gaatje in zijn jaren 80 nostalgie. Deze Bak Fiets heeft het toch nog langer volgehouden dan ik ooit voor mogelijk hield. Ik tel maar liefst 5 reguliere albums in hun discografie. Dan wel weer zonder ook maar één enkele stem.

avatar van foxhusky
Edwin schreef:

Ik heb die reguliere albums ook niet, hoeft ook niet, deze verzamelaar is voldoende. Ik denk dat het een beetje 'not-done' is hier om Bucks Fizz leuk te vinden. Maakt me niks uit, deze muziek brengt mij lekker weer terug naar die bijzondere jaren 80.

Prima muziek.
Een van de weinige Songfestivalacts die het lukte om vervolgens nog leuke nummers te maken. Beter als het Songfestival nivo van de laatste 15 jaar.

avatar van LucM
Ik kende van Bucks Fizz enkel The Land of Make Believe en Making Your Mind Up en uit nieuwsgierigheid had ik nog enkele clips beluisterd. Kitsch dat nu ook wat gedateerd overkomt maar af en toe kan het wel eens. Maar een gans album zal ik van hen nooit aanschaffen.

avatar van Crush
Gelukkig klinkt het niet als Abba.

Leuke verzamelaar, al ontbreekt 'New beginning' uit 1986, als het om hits gaat.

avatar van LucM
Aan Abba kan Bucks Fizz niet tippen (wat foxhusky zegt), al zijn ze daardoor wel sterk beïnvloed.

avatar van Crush
Smaak is persoonlijk.

Parlotones
foxhusky schreef:

Ik was in de jaren 80 wel een groot fan van Bucks Fizz, ik heb toen ik ergens rond 86'87 mijn eerste platenspeler kocht, ook bijna alle singles in huis gehaald. En ik heb ze nog steeds in de vliering staan, bij de andere ongeveer 150 singeltjes. En heb ook een Best Of op cd. Pas vele jaren later heb ik iets van ABBA gekocht. Maar ik ben meer een liefhebber van Alternatieve Rock muziek. K. Vos.