East Coast Avengers - Prison Planet (2008)

Label: Brick

1. Prison Planet (4:13)

met Freddie Foxxx

2. Show & Prove (3:33)
  3. Vengeance (4:31)

met Termanology en Apathy

4. Win Situation (3:22)
  5. Kill Bill O'Reilly (6:45)
  6. Too Much to Ask (3:35)
  7. East Coast Overdose (4:34)

met Celph Titled

8. A Valiant Effort (3:03)
  9. Let It Knock (3:18)
  10. Torture Rack (3:35)
  11. Riot Act (4:31)

met King Magnetic

12. Hey America (3:15)
  13. The Trouble with Motorcades (4:22)
  14. Avengers Assemble (4:13)
  15. Lady Liberty (4:10)

met Slaine

16. Clean Conscience (4:21)
avatar van MJ_DA_MAN
Kill Bill O'Reilly . Twijfelde nog of ik deze zou gaan checken, maar na het luisteren/zien van dat nummer ga ik het zeker doen .

avatar van jelmer19
Aah hij staat er eindelijk op!
Kill Bill O'Reilly is idd een leuk nummertje.
De rest ga ik binnenkort ook maar eens checken!

Relax
Hmmm ik vind die beat niet zo, de rapper ook niet echt.

Wel goed opzich, maar niet echt iets speciaal.

Relax schreef:
Hmmm ik vind die beat niet zo, de rapper ook niet echt.

Wel goed opzich, maar niet echt iets speciaal.
ECA bestaat uit 3 artiesten, waaronder twee rappers: Esoteric (AOTP) en Trademarc . DC The Midi Alien produceert alles.

Relax
Ah nouja, ik bedoel dan de eerste rapper van de clip, hij is nogal.. zwakjes.

avatar van Chrisseh
Dat is Esoteric. Ik vind zowel Kill Bill O'Reilly als de 'diss' tegen Michelle Malkin wel goed in elkaar zitten, dus ik ben eigenlijk toch wel benieuwd naar deze plaat, alhoewel ik de 'message' in de O'Reilly clip redelijk stupide vind.

Scattered ya chitter chatter is littered with little that matters
Lekkere zin vind ik dat.

avatar van Rhythm & Poetry
De track Kill Bill O'Reilly en de album cover deden al vermoeden wat voor album dit zou zijn. Na het beluisterd te hebben zijn de verwachtingen ingevuld.

Het gaat hier om een album gemaakt door twee rappers en een producer. Vol met agressie, leuke lines maar verder lyricaal gezien niet zo sterk. De sfeer van de producties sluiten hier goed op aan. Vaak donker en ze lenen zich uitstekend voor het geven van de dagelijkse portie adrenaline. Lekker album en een goed geheel. Vermakelijke rappers met leuke lines en verses, alleen wat te voorspelbaar.

avatar van MJ_DA_MAN
Lyricaal gezien niet zo sterk? Een van de betere platen dit jaar qua raps en teksten.

DC The Midi Alien produceerde overigens, las ik toevallig, o.a. Gorillas van Army Of The Pharaohs, en de producties op deze plaat liggen ook wel in het straatje van die groep en andere Babygrande-producten.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vind het allemaal wat voorspelbaar. Kijk ze hebben goede lines en er zitten veel sterke verses in, maar het is mij te veel van hetzelfde. Het heeft gewoon zo veel weg van acts als JMT en AotP.

Op naar Devin the Dude met Landing Gear, weer héél iets anders dan dit...

avatar van MJ_DA_MAN
Lyricaal vergelijkbaar met JMT en AotP? Dan heb je toch niet goed geluistert. Het heeft wel wát weg, maar zoveel? Nee.

avatar van Rhythm & Poetry
Hmm, mischien heb je wel gelijk. Zal er nog eens aandachtig naar luisteren en minder concentreren op de sfeer van de producties en meer aandacht vestigen op de teksten.

Even mijn stem verwijderen, nog een keer beluisteren en dan opnieuw beoordelen...

Baltasound
Bomvolle producties hier, ik vind het wel lekker klinken. 3.5*

avatar van Rhythm & Poetry
Erg dope album. Ik vind het nog steeds wat in de stijl van AotP. Dat komt door de producties en de rapper Esoteric zou ik een goede vinden voor AotP (ik dacht dat hij daar ook bij zat, dat blijkt niet zo te zijn maar op zijn solo album staan wel veel AotP gerelateerde featurings). Ze droppen veel goede verses met de nodige energie.

avatar van Modder-Eter
Even voor de goede orde: Esoteric zat en zit nog steeds bij AotP, dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt. Ik heb de plaat heel even vluchtig doorgeskipt en mijn eerste indruk is dat het een solide album is, maar het heeft natuurlijk nog wat meer luisterbeurten nodig om dit te bevestigen. Het lijkt er echter niet op dat dit een van de topalbums van het jaar zal worden, helemaal met nog een JMT, Panacea, The Mighty Underdogs en DOOM album in aantocht (en al veel albums die eerder dit jaar zijn uitgekomen).
Tot nu toe is mijn mening dus dat dit gewoon een solide release is.

Vengeance is overigens helemaal geweldig. Heerlijke beat met een geweldige eerste verse van Esoteric.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja hij zit er wel bij, dacht ik ook al. Gewoon verkeerd gekeken, stom.

avatar van MJ_DA_MAN
Harde plaat, zonder twijfel. DC The Midi Alien levert goede producties, Esoteric en Trademarc leveren (erg) goede raps en de gastrappers doen dat ook. Esoteric verbaasd me de laatste tijd sowieso; vond hem eerst een Jay-Z-kopie met beperkte kwaliteiten, maar hij wordt steeds en steeds beter en ript bijna elk nummer op deze plaat met zijn niet te stoppen flow (hij flowt soms als R.A. the Rugged Man, alsof ie geen adem nodig heeft en aan één stuk door, en daar houd ik echt van). Ook de lyrics zijn goed, met scherpe onderwerpen.

avatar van Stapler
Pindakaas die baas!
Deze ga ik meteen luisteren
Kill Bill is sowieso hard!

RedLightCityBoy
Beetje Outerspace soort rappers? en beats?

avatar van MJ_DA_MAN
Beats wel in dat straatje, rappers niet.

RedLightCityBoy
Woow! wat ben ik verrast door dit album.
De beats zijn ten eerste stuk voor stuk om van te smullen.
En de rappers liggen mij heel erg goed.
Redelijke lyrics, maar een zeer sterke flow; vooral bij Trademarc.
Zeer mooi debuut.

Ik ben fan 4*

avatar van Woltertjes
Goede producties
En twee goede rappers. Luister vaak naar deze plaat.
Vooral het nummer Too Much to Ask vind ik geweldig.
Geef em een 4, misschien dat ik em later nog wel verhoog.

avatar van thomzi50
MJ_DA_MAN schreef:
Statik Selektah rapt toch helemaal niet op East Coast Overdose?

Ik geloof het niet, hij is me niet opgevallen in elk geval. Celph Titled wel, in negatieve zin.

avatar van hiphopmaster
Deze gaat hoog eindigen in mijn top 10 van 2008. Heerlijke producties, goede rappers en de gastarbeiders mogen er ook wezen. Maar Esoteric steelt hier wel de show hoor. Vond hem altijd wel een goeie stem hebben, maar was vaak veel te houterig.
Favo's zijn: Too Much To Ask, Kill Bill O'Reilly en Prison Planet.
Torture Rack en East Coast Overdose zijn voor mij de zwakkere op deze cd. Vooral de beat op Torture Rack is te slapjes, de raps van Esoteric en samples zijn wel dik! 4*!

Mr_White
MJ_DA_MAN schreef:
Statik Selektah rapt toch helemaal niet op East Coast Overdose?

Statik Selectah is verantwoordelijk voor de 'scratching' in het refrein en op het eind, en is daarom vernoemd.