Evil Superstars - Boogie-Children-R-Us (1998)

België
Label: A&M

1. B.A.B.Y. (2:01)
  2. If You Cry (I'll Go to Hell) (2:27)
  3. Have Been Wrong Before (3:11)
  4. I Can't Seem to Fuck Things Up (2:51)
  5. Gimme Animal Rights (2:26)
  6. Just a Princess (2:26)
  7. Oh Girl (2:47)
  8. It's a Sad, Sad Planet (2:07)
  9. Holy Spirit Come Home (3:16)
  10. First Comes Farewell (2:55)
  11. Song Off the Record (4:30)
  12. My Little Dead One (2:02)
  13. Laserblack (3:14)
  14. Love Happened (1:54)
avatar van pdonidvie
Vanaf gisteren voor de eerste keer verkrijgbaar op vinyl !

massive attack
verkrijgbaar via vinyljunk deze klassiekers van evil superstars

avatar van Ernie
Sterk album, het debuut is naar mijn mening nog ietsje genialer maar deze Boogie-Children-R-Us
heeft na een 4tal luisterbeurten nog heel wat groeimarge in mijn oren

De vrolijk geflipte bende rond frontman Mauro leveren hier een strakke collage songs die van het ene op het andere genre springen. Van een ballad naar slepende "popdoommetal is maar een kleine stap voor deze heren.

Voorlopig is mijn plaat van hen Love is Okay maar deze mag mischien van 3,5* naar 4*

avatar van SébastienY
Aangezien ik vier jaar werd in het jaar van deze naar 't schijnt Belgische rockklassieker, was het een beetje lastig om deze band te snappen. Ook daarna zijn ze steeds door de mazen van het net geglipt, want veel aandacht krijgen dergelijke bands en albums natuurlijk niet meer.

Tot nu.

Boogie is een van de tien Belgische platen die via De Morgen op vinyl wordt aangeboden in een box. Deze plaat heeft alles wat de rockmuziek in de jaren '90 kenmerkt. Springt alle kanten uit, gaande van Grandaddy en Pavement tot Karate en vleugjes stoner à la Kyuss. Ik ben blij dat ik deze klassieker alsnog mag ontdekken. Weer een naam minder in het lijstje van "wel al van gehoord maar nog nooit grondig beluisterd". Opzet geslaagd dus van De Morgen.

Enkel lof voor deze man(nen). Hoe verzin je het

she was working topless in a hospital
she was pretty and not feeling comfortable at all