American Flyer - Spirit of a Woman (1977)

Label: United Artists

7. Flyer
  8. The Good Years
  9. Keep on Tryin'
Stijn_Slayer
Enigszins teleurstellend vervolg op een veelbelovend debuut. American Flyer neigt hier te veel naar de mainstream. Wat overblijft is een professionele, goed uitgevoerde, maar middle of the road plaat.

Hierna zou de band uit elkaar gaan. Het gebrek aan commercieel succes deed ze de nek om.

Mainstream is niks mis mee, mits goed uitgevoerd en zolang het de aandacht weet vast te houden. Hoewel de lp lekker klinkt, staan er te weinig nummers op die de aandacht weten vast te houden.

Het nummer Spirit Of A Woman neigt wat naar de Eagles, terwijl Flyer me weer aan de Steve Miller Band doet denken.
Ook the Good Years, Keep On Trying, en Gamblin' man kunnen er mee door. Helaas trekken de andere nummers de score voor dit album omlaag. Nog net een voldoende.