Bob Marley & The Wailers - A Legend (2007)

Alternatieve titel: 50 Reggae Classics

Jamaica
Reggae
Label: Not Now

1. Soul Shakedown (3:09)
  2. Put It On (3:07)
  3. Fussin' and Fightin' (2:28)
  4. Kaya (2:31)
  5. Lively Up Yourself (2:52)
  6. Trench Town Rock (2:58)
  7. Soul Rebel (3:44)
  8. Soul Captives (2:03)
  9. Natural Mystic (5:43)
  10. There She Goes (2:33)
  11. Mellow Mood (2:32)
  12. Treat You Right (2:11)
  13. Hammer (2:52)
  14. You Can't Do That to Me (2:50)
  15. Try Me (2:48)
  16. No Water (2:09)
  17. African Sunshine (2:24)
  18. Mr. Brown Song Review (3:31)
  19. Sun Is Shining (2:13)
  20. All in One (3:34)
  21. Don't Rock My Boat (4:31)
  22. Stop That Train (2:21)
  23. How Many Times (2:24)
  24. Caution (2:45)
  25. Reaction (2:43)
  26. Keep on Moving (3:06)
  27. Small Axe (3:44)
  28. Cheer Up (2:03)
  29. Touch Me (3:08)
  30. Stand Alone (2:09)
  31. Soul Almighty (2:41)
  32. Duppy Conqueror (3:29)
  33. Rebel's Hop (2:40)
  34. Go Tell It on the Mountain (3:15)
  35. Back Out (2:13)
  36. Chances Are (3:18)
  37. Can't You See (2:44)
  38. Do It Twice (2:40)
  39. Satisfy My Soul (2:40)
  40. Brain Washing (2:39)
  41. Soon Come (2:16)
  42. Corner Stone (2:30)
  43. Riding High (2:47)
  44. 400 Years (2:33)
  45. Rainbow Country (5:46)
  46. Redder Than Red (3:10)
  47. Nice Time (2:31)
  48. Hypocrites (2:42)
  49. Mr. Chatterbox (2:23)
  50. Thank You Lord (3:42)
bro
Dit is een verzamelbox van 3 cd's die een aanvulling zouden moeten zijn op Bob Marley & The Wailers - Legend (1984) . Daarom vind je geen enkel nummer in deze box die ook op Legend (1984) staan. Deze hele box geeft een erg goed overzicht over Bobs vollendige aanbod van zijn muziek, en juist omdat hier vooral zijn geniale nummers opstaan die misschien niet zó populair zijn geworden luisterd deze erg lekker weg.

RedLightCityBoy
Heey, deze wou ik net toevoegen, heb uhm voor maar 5 eurie bij de fame in Amsterdam gehaald.

bro
Ik heb hem al zien liggen voor 20€. Maarja, als ik helemaal naar Amsterdam reis, dan ben ik al meer dan 20€ kwijt

Joy
leuke plaat

veel oerversies van nummers die later uitrgroeiden tot monsters, zoals bijv lively up yourself dat op de babylon by bus versie in niets meer lijkt op deze versie, beide versies wel dik ok

prima plaatje om relaxed bij weg te zakken op het balkon met dit weer

avatar van Eveningguard
Heerlijke, tijdloze Reggea van de legende. Genieten!

avatar van Eveningguard
Waarom 1 ster, Strangeways?

avatar van ricardo
Deze zag ik vanavond liggen voor 5.99 euro, een 3 cd set, ik wist het niet zeker of dit de beroemde verzamelaar Legend was, maar gelukkig maar laten liggen, want ik ga toch liever voor legend denk ik. Wat heb je nu aan deze verzameling met onbekende nummers. De echte fan/liefhebber heeft de meeste albums toch al wel in huis.

Of is dit een goede vervanger voor Legend? Want die kost overal maar liefst minimaal rond de 16 euro.

avatar van Running On Empty
Legend klinkt hifi technisch absoluut beter in zijn geheel.

Deze is qua geluidskwaliteit bij een aantal nummers duidelijk minder maar voor 6 Euro een vreselijk leuke verzamelaar waar je geen buil aan valt. Ik heb ze beide.

avatar van ricardo
Ik vond de prijs ook zo laag, dat ik het niet echt vertrouwde. Want heb Legend al erg vaak zien liggen voor en fiks bedrag. Ik dacht eerst dat het een opgepoestse versie was in digi pack, maar er staan ook geen bekende nummers op verder.

Vaak heb je ook te maken met van die vage B - releases, net als bij Jimi Hendrix en ook Frank Sinatra het geval is, van die 2 artiesten zie je vaak overal 3 dubbel cds liggen voor maar 3 of 4 euro nieuw.

avatar van Running On Empty
En soms zijn ze best leuk hoor die B releases.

avatar van royals
Deze verzamelaar is tien keer completer en beter dan Legend. De perfecte reggae plaat.

avatar van Rinus
Deze ook maar besteld. Omdat er geen enkel nummer van Legend opstaat, een mooie aanvulling op die verzamelaar. En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Reggae, niet helemaal mijn ding, maar op zijn tijd heerlijk. Ooit in een klein dorpje in de Franse Pyreneeën op een camping gestaan, bleek er in dat dorpje een waar reggae dub festival te zijn. De hele nacht enkel de zware dub bas te horen en preken over Jah heeft toen mijn enthousiasme zeker niet vergroot. Maar als tiener was ik weg van 'No woman, no cry' hoewel ik de tekst totaal verkeerd interpreteerde.
Reggae zal ik nog steeds niet snel opzetten, hoewel ik intussen wel wat reggaeplaten bezit. Deze 3 cd set voor een euro ooit meegenomen en ik verwachtte er helemaal niets van. Maar eigenlijk ben ik wel verrast door deze 'oer' reggae. Minder commercieel dan de latere Bob Marley & the Wailers , maar wel heerlijk authentiek. Dit zijn allemaal nummers voor de Island periode van Bob Marley. Allemaal wat oudere nummers, een aantal zal later in andere uitvoeringen op de Island platen terecht komen. De kwaliteit laat zo nu en dan nog wel te wensen over, maar het is een mooi tijdsdocument. Jammer genoeg is er niet zo veel informatie bijgeleverd, een artikeltje van Michael Heatly, maar graag had ik nog wat meer achtergrondinformatie over de nummers gehad.
Het is allemaal redelijk simpel qua begeleiding, maar dat geeft ook weer zijn charme. Leuk deze beginperiode van Bob Marley beter te leren kennen en volgens mij is dit meer Jamaicaans dan de latere platen.

Deze verzamelaar brengt 50 nummers van bob en de Wailers samen uit de late jaren 60 en vroege jaren 70s voordat ze naar Island gingen. Voor een leuke prijs ook nog! Zeker de moeite waard voor fans