Texas - Ricks Road (1993)

Pop / Roots
Label: Mercury

1. So Called Friend (3:42)
  2. Fade Away (3:06)
  3. Listen to Me (5:04)
  4. You Owe It All to Me (3:43)
  5. Beautiful Angel (3:24)
  6. So in Love with You (4:46)
  7. You've Got to Live a Little (3:16)
  8. I Want to Go to Heaven (3:27)
  9. Hear Me Now (4:13)
  10. Fearing These Days (4:21)
  11. I've Been Missing You (3:17)
  12. Winters End (4:20)
avatar van grovonion
dit vond ik vroeger behoorlijk goed, stukken beter dan de poppy albums die hierna kwamen

avatar van Eppers
So in love with you en Hear me now zijn ware juweeltjes.

avatar van musicfreak1960
Eppers schreef:
So in love with you en Hear me now zijn ware juweeltjes.

helemaal mee eens, kennelijk is dit album nog onbekend gebleven bij de meute

avatar van Thuurke
De laatste van het bluesrock drieluik met Southside en Mothers Heaven. Daarna ging Texas niet onverdienstelijk richting triphop, drumcomputers en meer popmuziek en dance georienteerde platen zoals White On Blonde en The Hush. Deze plaat is pure klasse.

avatar van brain75
De laatste dagen de CD's van achter het zolderschot om aan het zetten naar Flac-bestanden. En toen kwam ik deze weer tegen. Door de goede herinneringen vandaag weer aangezet in de auto en het is die lekkere CD die ik nog in mijn gedachten had.

So In Love With You moet een van de mooiste ballads van begin jaren 90 zijn. Wat een strot zet mevrouw Spiteri toch op in dit nummer: puur kippevel. Ook de bluesballade I Want To Go To Heaven is prachtig en het wat snellere Hear Me Now is ook top. De rest van de nummers bevinden zich ook op een constant niveau.

Ondanks de goede singles die Texas in de tien jaar na dit album nog uitbracht hebben ze wat mij betreft nooit meer een dergelijk goed constant album weten te maken.

Mooie warme en sfeervolle plaat, ook na al die jaren. Fearing These Days en Winter's End zijn mijn favorieten