Art of Noise - The Seduction of Claude Debussy (1999)

Label: ZTT

1. Il Pleure (At the Turn of the Century) (8:02)
  2. Born on a Sunday (4:40)
  3. Dreaming in Colour (6:42)
  4. On Being Blue (4:58)
  5. Continued in Colour (1:19)
  6. Rapt: In the Evening Air (4:22)
  7. Metaforce (3:44)
  8. The Holy Egoism of Genius (7:56)
  9. La Flûte de Pan (2:45)
  10. Metaphor on the Floor (2:06)
  11. Approximate Mood Swing No: 2 (2:14)
  12. Pause (2:30)
  13. Out of This World [Version 138] (5:25)
Ozric Spacefolk
Als liefhebber van Debussy en vette synth-pop en electronica en jazz//fusion moet ik deze toch erg graag lusten, vraag ik me af...

vigil, Casartelli, help mij eens op weg...

avatar van Casartelli
Als liefhebber van vette synthpop en ook wel van Trevor Horn en de bekendste band van Lol Creme zou ik genoeg aanknopingspunten moeten hebben om Art of Noise te waarderen, maar de verf heeft hier nooit echt gepakt. Ook aan hun bekendste (?) nummer Moments in Love vind ik niet veel.

Ozric Spacefolk
Casartelli schreef:

Ik lees ook drum'n'bass als ingredient van deze plaat. Wat ik ook graag lust. En dat allemaal op de muziek van Debussy, the man himself.

avatar van vigil
Dit is een zeer aardig nakomertje in Art of Noise land, hun hoogtijdagen lagen tussen 84 en 86. Al de leden hadden verder natuurlijk ook genoeg andere dingen te doen en bandleider Trevor Horn al helemaal.

Een echt diepte oordeel van deze plaat moet ik je verder schuldig blijven, dan zal ik hem eerst weer eens moeten beluisteren.