Cappella - U Got 2 Know (1994)

Italiƫ
Dance
Label: Axis

1. U Got 2 Know (5:11)
  2. U Got 2 Let the Music (5:23)
  3. Don't Be Proud (5:08)
  4. U & Me (4:06)
  5. Everybody (5:16)
  6. What I Gotta Do (5:04)
  7. Move on Baby (4:45)
  8. Shake Your Body (4:46)
  9. Big Beat (4:20)
  10. Move It Up (3:59)
  11. Move on Baby [Mars Plastic Edit] * (3:24)
  12. Everybody [Techno House Mix] * (5:47)
  13. U Got 2 Let the Music [DJ Pierre Edit] * (3:09)
  14. U Got 2 Know (A la Carte) * (10:35)
avatar van Kos
Kos
Vond ik destijds veel leuker dan 2 unlimited en dergelijke.

avatar van SilverGun
De intro van de album-versie van Move On Baby (de versie die ook werd gebruikt voor de videoclip) vond ik zóveel beter dan die van de radio-edit. Het was dus immer geweldig wanneer de clip op TV kwam, aangezien ik te weinig spaarcentjes per week kreeg om het hele album binnen afzienbare tijd te kunnen kopen. Jaja...

Naast (de nostalgische waarde van) Move On Baby is de rest van de nummers op het album weinig bijzonder, ontdekte ik later. Weinig spijt dat ik er eerder m'n zakgeld niet aan verpest heb dus.

Cappella was toch wel een van de grootmeesters van de eurohouse. Volgens mij heb ik er ook nog wel een single van (Move On Baby). Ik vond U Got 2 Know en U Got 2 Let The Music ook nog wel redelijke singles, maar nu kan ik er echt niet meer naar luisteren...

avatar van Kos
Kos
U Got 2 know is ook echt zo'n muziekje wat nu nog in talloze programma's wordt gebruikt, maar niemand meer weet waar het van is.

Cappella is net zoals veel andere bands op dit moment bezig met een revival ze hebben al remixes uitgebracht van oude hits en er zit ook een echte nieuwe single aan te komen en ik kan je vertellen dat die net als de oude weer heel pakkend is net als de hits toen maar dan in de tijd van nu !!!

Veel punten voor dit album....

Ik vond het altijd heel kick dat ze zulke gave singles uitbrachten met op elke single meer dan 7 remixes en dan had je dus gewoon een single van 80 minuten..

Nog een leuk weetje (move on baby) is de single met de langste remixes ooitgemaakt !!

Ik heb die single, maar heb die remixes volgens mij nooit helemaal uitgeluisterd.

avatar van BlauweVla
Dat deuntje van "Move on Baby" is geleend door Scooter in het nummer "One (Always Hardcore)".

avatar van Yak
Yak
Ik was destijds wel helemaal weg van de Coffee Mix van U Got 2 Know, maar voor de rest vond ik Cappella niet zo interessant.

avatar van smash016
Ik heb een andere cover met extra bonus tracks & shit... heeeeel cool, dus

avatar van FunkStar
Veel hits op deze CD! Move on Baby, U Got 2 Know, U Got 2 Let the Music, Don't Be Proud, U & Me en Move It Up!

En inderdaad.....De intro van de album-versie van Move On Baby (de versie die ook werd gebruikt voor de videoclip) vind ik ook zóveel beter dan die van de radio-edit.

avatar van mathijs1982
1,5
Move on baby was wel een grappig eurohouse nummer. Maar ik vraag me tot op de dag van vandaag af of die single alleen maar op 1 kwam in de top 40, omdat hij relatief heel goedkoop was. Ik bedoel hij duurde wel 1.5 uur! Met alleen maar mixen. Ik heb toen het album maar gehaald en later afgegeven aan iemand. De andere singles waren wel heel plat en makkelijk, u & me was best stompzinnig en don't be proud vond ik een regelrechte draak. U got 2 know was eigenlijk het leukste liedje.

1.5*

avatar van Sjaan
Deze cover is niet de juiste inderdaad.Die was iets met blauw...

Het melodietje van U got 2 Know is van Siouxsie and the Banshees;Happyhouse

avatar van FunkStar
Slicer schreef:
Het melodietje van U got 2 Know is van Siouxsie and the Banshees;Happyhouse

Uhh nee hoor! Dat was Alphaville met Sounds Like A Melody!

dVTB
Nostalgie. Ik was helemaal lyrisch van 'Move On Baby' dat in no-time naar nummer 1 in Nederland stuiterde, mede dankzij de 12-track cd-single, vol met veelal geweldige remixes. Speelduur: 72 minuten.

Dit album is vooral populair geworden door 'Move On Baby' en de single die eraan vooraf ging: U Got 2 Let The Music. Maar er zijn ook nog andere singles van getrokken, zoals U & Me en Move It Up. Dat laatste nummer was ook een uitstekende single: er waren twee verschillende single-versies die als track A en track AA op de cd-single stonden, gevolgd door een lading remixes.

Het grappige aan Cappella was dat ze rond die tijd extreem populair waren en ook veel remixes deden voor andere artiesten. Voorbeelden zijn Kids In America van Kim Wilde en Always van Erasure. Die nummer werden compleet onherkenbaar omgeturnd tot tracks die net zo goed op 'U Got 2 Know' hadden kunnen staan. Je lacht je rot als je ze hoort.

En verder was er ook nog een zijstapje onder de naam Anticappella, met Move Your Body; een nummer dat beter is dan bijna alle andere Cappella-tracks, op Move On Baby na.

avatar van RogerV
Dit was wel een klasse Eurodance album. Behoorde met 2 Unlimited en Culture beat tot het beste dat die stroming voortbracht. En Cappella was net iets cooler en stoerder dan die anderen. Zeker toen Happy hardcore nog geen rol van betekenis speelde.

U got 2 know heeft een lekker divers aantal tracks waar er eigenlijk niet een slechte bij zit. De grote hits als U&Me, Move on baby en Move it up zijn de meer standaard eurodance maar wel erg sterke hits. De andere nummers hebben wat meer house en rave elementen. Daar zitten enkele energieke knallers bij zeg.

avatar van PEN15
Ik vind het merkwaardig dat een nummer (5) uit 1991 op een album staat van drie jaar later. Ik dacht dat everybody op de vorige stond. Die Everybody listen to it blijkt er weinig mee van doen te hebben. En deze hier klinkt wat anders dan deze zoals ik hem kende. Ik durf absoluut niet te zeggen welke eerder kwam of het origineel is, alleen dat ik de everybody op Ugot2know een stuk minder vind.
Verder klinkt (1) zeer memorabel, betekent niet direct dat ik het ook mooi vind. Had gehoopt op de oude sound van 1990.

avatar van RogerV
De versie die jij aanhaalt in je linkje is het origineel. Degene op het album is een remix.

Overigens komt het bij dance acts wel vaker voor dat ze tracks die soms jaren oud zijn alsnog op albums zetten.

buizen
Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen ook regelmatig op hoog volume naar Capella te hebben geluisterd. Vrij stevige vrolijke 'dance' toen.
Vanwege het jeugdsentiment 3,5 a 4 sterren. Draai het nu nooit meer. Eerst maar eens voorzichtig beginnen met 3,5 ster. Capella vond ik, samen met Marusha, toch wel tot 'de betere' horen.

avatar van tnf
tnf
Die eerste track die hier op staat was er gevoelsmatig in ongeveer 583509380 verschillende versies (net als Move on baby, trouwens...), maar die ene versie die ik al sinds m'n elfde/twaalfde grijs gedraaid heb - soortement van rode draad door m'n muzikale levensloop - is het dan weer niet.

Die 'club mix', in 1993 zo nu en dan op de radio te horen, daar kan wmb geen enkele andere versie tegenop. --> Cappella - U Got 2 Know (Extended Club Mix) - YouTube

Ik vind U got 2 let the music en Move it up trouwens nog steeds goed in z'n genre, maar dat er iets Milli Vanilli-achtigs aan deze act kleeft geeft er wel een bijsmaak aan. Kelly viel bij Top Of The Pops, waar je destijds verplicht live moest zingen, aardig door de mand.