Selda - Selda (1976)

1. Kızıl Dere (3:45)
  2. Mehmet Emmi (3:21)
  3. Nasırlı Eller (3:38)
  4. İnce İnce (3:41)
  5. Gine Haber Gelmis (4:54)
  6. Yaylalar (3:48)
  7. Dam Ustune Cul Serer (3:47)
  8. Dost Uyan (3:02)
  9. Yaz Gazeteci Yaz (2:45)
  10. Gitme (4:12)
  11. Niye Cattin Kaslarını (3:14)
  12. Meydan Sizindir (3:37)
  13. Utan, Utan * (2:52)
  14. Karaoglan * (4:00)
  15. Eco'ya Donder Beni * (2:57)
  16. Anayasso * (3:03)

met Mogollar

17. Nem Kaldi * (3:48)

met Kardaslar

avatar van Osiris Apis
Aantal keer gesampled door Oh No op Dr. Oxperiment.

avatar van Ducoz
Best een interessant folk album, in het Turks

avatar van Country Trash
Zeldzame plaat ook, ik heb hem gezien in de etalage van een platenwinkeltje in Istanbul, en toen ik binnen ging informeren naar de prijs, wou de verkoper hem niet verkopen, alles in de etalage was uit zijn persoonlijke collectie en niet te koop. (Begrijpen wie begrijpen kan )

avatar van Masimo
Laatst sprak ik met iemand - mede Le Guess Who?-ganger - over Selda, en reproduceerden we de Turkse die we kenden. Niet dat we ver kwamen, maar goed. Komt er een derde bij, die in het gesprek breekt, en ons mededeelt Selda maar overschat te vinden, en maar niets van het succes te begrijpen. Wij verbaasd, wenbrauwen in frons, en zo voorts, zo vaak kom je immers niet mensen tegen die kennis hebben genomen van het bestaan van Selda. ..... Blijkt Selda met Zelda verward te zijn.

Afijn: fantastische plaat van een Turkse een protestzangeres met een prachtige stem, met liederen over sociale ongelijkheid en armoede, iets dat haar meerdere malen een tripje gevangenis heeft opgeleverd.

avatar van Poles Apart
Briljante plaat, met een stevige psychedelische ondertoon. Ritmisch en instrumentaal gezien van grote klasse. Rockt meer dan je op basis van de hoes zou denken.

avatar van Osiris Apis
Erg sterk album! Lekkere psychedelische Turkse rock.
Favorieten zijn Mehmet Emmi, Yalalar en Yaz Gazeteci Yaz.

avatar van Tozifra
Ik hoor wel dat Altın Gün hierdoor is geïnspireerd.