Rolo Tomassi - Hysterics (2008)

Label: Hassle

1. Oh, Hello Ghost (2:32)
  2. I Love Turbulance (2:47)
  3. Fofteen (2:45)
  4. Abraxas (2:25)
  5. An Apology to the World (1:17)
  6. Nine (4:02)
  7. Macabre Charade (3:48)
  8. Trojan Measures (0:59)
  9. Everything Went Grey (3:29)
  10. Scabs (4:30)
  11. Fantastia (14:20)
avatar van andnino
Een origineel debuut! en dat anno 2008! Dit kan wel eens een hele grote band gaan worden. Hele kenmerkende sound met Dillinger Escape Plan achtige ritmes, vrouwelijke zang, en arcadegame-achtige keyboards. Vet!

Tof album! Bijna onvoorstelbaar dat dit gemaakt is door gasten (en een vrouw) met de gemiddelde leeftijd van 19!
Oneindig origineel en creatief, I like it!

avatar van de_nis_
Dat is wel even schrikken als je de beelden op YouTube ziet. Toen ik dit voor het eerst hoorde had ik hele andere beelden in mijn hoofd en dacht ik zeker niet aan een lief ogend meisje.

avatar van FRANKY PANKY
Jemig, wat een act zeg !! Heb ze gezien op het "Metropolis Festival". Wat een band !! Lijkt mij geen leuk CD eetje om op de achtergrond bij een etentje met klaarslicht op te zetten !!

1,5
Matig album, met maar 2 of 3 behoorlijke nummers.
Live vast heel leuk om te zien.

Dit is toch een van mijn favoriete bandjes dit jaar.

avatar van itchy
Een leuke gimmick, een soort kruising van Dillinger en Blood Brothers met een aaibare zangeres die bereid is binnen drie jaar haar stem kwijt te zijn. Had het niet verwacht, maar dit blijft overeind en er zit zelfs nog groei in. Zeker te checken op Pukkelpop/Lowlands.

avatar van Cygnus
Ik zag ze gisteren op Dour, het blijft live ook overeind, maar wat itchy zegt, een leuke gimmick. En hoe die zangeres haar stem verkracht, om bijna bang van te worden...

Ik ga ze live ook op pukkelpop zeker kijken. Alleen al om lichtelijk verliefd naar Eva te staren .

avatar van Martijn76
Heb Rolo Tomassi vorig jaar live gezien als support act bij de Blood Red Shoes in London en werd volledig omver geblazen door deze tieners (ze ogen nog jonger dan ze zijn). Geen idee of ik het goed vond, maar ze hebben zeker een blijvende indruk gemaakt... Op cd boeit het een stuk minder, maar live is het zeker bijzonder. Ga ze zien zolang dit meiske haar stem nog heeft!

avatar van neyonn
RT werd begin 2008 heel erg gehyped in groot-brittannië en mijn initiele indrukken op basis van abraxas en de ep waren uitermate positief (Dillinger escape Plan met wat meer elektronica doorheen geweven )
Inmiddels heb ik deze cd al meerdere malen volledig beluisterd en ikerken dat RT zeker potentieel heeft (zo zijn Hello Ghost , Macabre Charade en het eerder genoemde Abraxas zeer aangenaam) maar ze zullen toch wel wat aan hun sound moeten schaven willen ze mij bij hun volgende album helemaal overtuigen van hun kunnen.

Voor de geïnteresseerden: het nieuwe album heet Cosmology en de release is op 19 april

avatar van ZAP!
itchy schreef:
...met een aaibare zangeres die bereid is binnen drie jaar haar stem kwijt te zijn...
Het is '21 inmiddels, volgens mij zingt ze nog...?