Axelle Red - A Tatons (1996)

België

4. Ma Prière (4:41)
  5. Pas Si Naif (3:42)
  6. A Quoi Ca Sert (3:31)
  7. Papa Dit (4:57)
  8. Qui Connait La Route (3:28)
  9. Rien Que D'y Penser (4:04)
  10. T'en Fais Pas Pour Moi (5:12)
  11. Rester Femme (4:59)
  12. Legère (3:55)
  13. Un été Pour Rien (4:25)
  14. A Tatons [Reprise] (1:47)
  15. Ma Prière [Single Mix / Radio Edit] * (4:00)
  16. Rien Que D'y Penser [Remix] * (3:06)
  17. A Tâtons [Bimbo Mix Radio Edit] * (4:00)
Gelieve deze Belgische dame met meer respect te behandelen en er dus eens een berichtje aan te spenderen. Dank bij voorbaat.

Klasse-album.

dream555 schreef:

Ow ja. Ik zie Axelle Red surfen naar deze site ...

Verdorie, nog geen berichten bij mijn "A Tatons". Die boertige MuM'ers... Ik zal snel een PM'etje sturen naar die Jordy om mijn ongenoegen te ventileren

Respect is iets wat je hebt voor mensen op het kerkhof, waardering heb je voor de levenden ... Wat je niet kent, kun je niet waarderen.

Me-in-honey: dank dank dank!
Zachary: respect en waardering, ik zie je verschil niet meteen. Enfin, mag ik je aanraden een kleine inspanning te doen Axelle te leren kennen? Een inspanning wel, want één beluistering is echt niet genoeg. Misschien ontdek je evenveel als ik erin, misschien ook niet.
Hoe dan ook, Axelle is echt een schatje!

dream555 schreef:
Zachary: respect en waardering, ik zie je verschil niet meteen.

res·pect (het ~):
1 eerbied uit hoogachting of angst

waar·de·ring (de ~ (v.), ~en)
1 gunstige beoordeling => appreciatie, erkenning
2 vaststelling van de waarde

Zo duidelijk?

Hoe dan ook, Axelle is echt een schatje!

Ik vrees dat ik er niet zoveel ga in ontdekken, het lijkt mij dat jij er steviger criteria op nahoudt dan ik.

Oei Zachary, ik denk dat je bedoelt: die dream555 beoordeelt op uiterlijk omdat het woord 'schatje' valt. Voor alle duidelijkheid: ik vind Axelle zeker geen schoonheid, maar ze heeft wel iets. Een klassedame eigenlijk. Zoals ze te zien is in het clipje 'Ce Matin' uit 'Toujours Moi' blijkt haar hoge knuffelwaarde. Haar breekbare stem doet het hem ook bij mij. Misschien moet je het eens proberen ipv woordenboekdefinities op te zoeken.

dream555 schreef:

Misschien moet je het eens proberen ipv woordenboekdefinities op te zoeken.

Je vroeg me het verschil toe te lichten tussen respect en waardering.

Ik ken heus de muziek van Axelle Red wel (wie heeft dit album toegevoegd? ), maar het doet me weinig. Dan prefereer ik toch een Françoise Hardy.

Paar goede liedjes. Minder album dan het debuutalbum van haar.

3/5