Mare - Mare (2004)

3. Tropics (2:57)
  4. Palaces (6:55)
  5. Sun for Miles (4:22)
Gallow
Godver, wat een keel heeft die zanger 1e luisterbeurt en ik vind het nu al heerlijk.

avatar van Lau1986
Mja dit is niet echt mijn ding. Het is ook niet echt vervelend, maar het weet mij nergens te overtuigen. De zanger schreeuwt het er nogal uit. De nummers zijn veelal lange donkere riffs die tegen de doom aan zitten. Aardig, maar ik heb het meer als achtergrond muziek ervaren.

avatar van Sir Spamalot
Ik heb het een viertal draaibeurten gegeven. Mijn verwachtingen liggen veelal niet hoog bij dit soort muziek, wat nog maar eens bevestigd werd. Muzikaal te traag en te vervelend, shoe gaze metal. De beste man kan een geweldige klep opentrekken en de longen uit zijn lijf schreeuwen maar dit kan zangtechnisch iedereen die een baksteen op zijn dikke teen laat vallen. Ik ontdek ook weinig tot geen echte songs. Vierentwintig minuten vond ik genoeg.

avatar van andnino
Mijn mening ligt ergens in tussen die van de twee heren voor mij. Vandaar ook mijn cijfer.

avatar van wizard
Bij mij eindigde dit album hetzelfde als bij Lau1986 hierboven: achtergrondmuziek. Hier en daar zitten er best mooie stukjes in, maar het grootste gedeelte van de plaat wordt m.i. gevuld door weinig memorabel, traag gitaarwerk en een irritirende schreeuwzang.
Zelfs met een album(pje) van 25 minuten mij aandacht niet vast kunnen houden: 2,5*.