Huoratron - $$Troopers (2007)

Finland
Electronic
Label: New Judas

1. $$Troopers
  2. Trolls
  3. Hoedown
  4. $$Troopers [Charlie Fanclub Remix]
avatar van Onderhond
Heb zelf een versie waar nog twee extra mixen bijstaan, al voegen die niet al te veel toe aan het origineel wat mij betreft.

Trolls en Hoedown zijn grappige plaatjes maar deze EP draait rond $$troopers en da's toch wel een trackje dat ass kicked. Veel oomph, leuke 8 bit sampletjes en een paar heerlijke versnellingen.

De stijl vind ik nog iets te eentonig voor een volledig full album maar dit EPtje is toch echt erg leuk en vooral erg schattig. Gave clip ook trouwens.

lambf
Dat $$Troopers nummer is erg vet, soort vertraagde trance met irritante 8 bit piepjes, vastgelopen inbelverbindingmodems en zelfs een verdwaalde Hardcorebeat. Zijn de andere nummers hier ook mee te vergelijken ?

avatar van Onderhond
Zelfde stijl wel, maar toch wat minder goed vind ik zelf. Iets minder zwaar en uitgesproken.

avatar van Goodfella
Zo dan, gave track inderdaad!

avatar van BoordAppel
Hele toffe track. Ik ben eigenlijk op zoek naar meer van dit soort dance / electronic met een lekkere beat erin. Iemand nog tips?

avatar van Zwammer
$$Troopers is idd wel een lekkere track ja. Maar toch ben ik meer fan van andere New Judas artiesten zoals Le Corps Mince De Francoise en Les Gillettes! In ieder geval een leuk hip label

lambf
@BoordAppel: Je zou Insect Sun eens kunnen proberen, alhoewel het wel in een andere richting zit.

Pet's Dance van S.P.A. komt voor mij ook wel in de buurt. Ook hele erge bliepjes en een scheurend geluid, alleen iets eentoniger dan $$Troopers.

Zwammer schreef:

Die vind ik zelf ook leuker. Ray Ban Glasses is wel een tof nummer van de eerste (volgens mij ook geremixt door Les Gillettes, maar ik kan me vergissen), maar het is wel wat minder hard. Ik vind dit meer een wat agressievere versie van Crystal Castles.

avatar van luc011190
Hmmm ik vind er eigenlijk niets aan. Geluidjes zijn opzich leuk gedaan, maar voor de rest vind ik het toch vooral 'lomp beuken'.

En wat is daar mis mee?

Niets, maar je moet er wel van houden.
Voor mij valt dit een beetje in het segment 'Boys Noize en aanverwanten' en ik heb daar ook niet zoveel (meer) mee.

thejazzscène
Ja, dat is de harde elektroclash. Je moet er inderdaad van houden. Het is wel erg strak vormgegeven en in combinatie met dat filmpje geeft dat toch alweer een heel andere (interessantere) benadering. Dit soort muziek valt inderdaad te zoeken in Boys Noize-achtige toestanden. Anthony Rother kan er soms ook wat van hoewel dat minder speels is (doch sappig).

aire.
Hahaha, ik ging echt stuk bij die kop van hem rond 2:30. Ook zo'n cut en meteen zie dat hoofd van hem. Verder echt een dikke track. Lekker smerig en lomp ook. Neigt gelukkig ook niet te veel richting gabber muziek, althans naar mijn gevoel. Ik ken het genre verder niet echt.

Off topic berichten verwijderd.

herman schreef:
Boys Noize

Goede tip, dat klinkt ook best lekker . Al mag er best wat meer oempf achter de beats zitten zoals hier.

Ik vind de vergelijking met Boys Noize niet echt terecht. Ik ken BN en Justice en al die electro DJ's nu al bijna 2 jaar en ik vind dat allemaal heel vet, alleen had ik vaak het gevoel van net niet. Nu ik dit ontdekte ong. 1 jaar geleden had ik meer het gevoel van zo hoort het te zijn. Zoals Luc al mooi vermeldde het klinkt een beetje als gewoon 'lomp beuken'. Dat is precies te reden waarom ik dit heel fijn vind want het is geen 'hardcore-beuk' muziek maar het is ook geen BN en Justice electro muziek. Ik vind BN en Justice toch iets subtielere electro en dit vind ik gewoon heerlijke 'verstand-op-nul-beuk' electro en dat doet het hem voor mij op feestjes. Alleen is daar wel veel te weinig van vind ik. Naast $$Troopers ken ik eigenlijk nog Pet's Dance van S.P.A. en dat zijn maar twee nummers en dat is toch een beetje weinig

Dus als mensen nog tips hebben ik hoor ze graag

Hij staat op Eurosonic lijkt me best vet, alleen jammer dat het al uitverkocht is

avatar van Visnet
Vanavond staat de man in Utrecht: Tivoli, de helling als ik me niet vergis.. Hij draait pas om half 3 (als ik me wederom niet vergis), ik ben in Utrecht, dus misschien maar even een kijkje nemen!

avatar van Visnet
Ok... live komt dit toch wel echt een stuk beter tot z'n recht !
Was 3 kwartier geweld, heerlijke 5 *-en set, zou ik me prima nog een keer mee kunnen vermaken! Helaas had hij de gameboy's niet bij zich, maar het werd er niet minder op.. Paar heerlijke nummertjes gehoord die het ook prima zouden doen in de auto op de snelweg!