The Smiths - The Sound Of (2008)

Label: Rhino

1. Hand in Glove (3:17)
  2. This Charming Man (2:41)
  3. What Difference Does It Make? [Peel Session Version] (3:12)
  4. Still Ill (3:20)
  5. Heaven Knows I'm Miserable Now (3:34)
  6. William, It Was Really Nothing (2:10)
  7. How Soon Is Now? [12" Version] (6:45)
  8. Nowhere Fast (2:36)
  9. Shakespeare's Sister (2:08)
  10. Barbarism Begins at Home [7" Version] (3:49)
  11. That Joke Isn't Funny Anymore (4:58)
  12. The Headmaster Ritual (4:51)
  13. The Boy with the Thorn in His Side (3:15)
  14. Bigmouth Strikes Again (3:12)
  15. There Is a Light That Never Goes Out (4:03)
  16. Panic (2:19)
  17. Ask (3:14)
  18. You Just Haven't Earned It Yet, Baby (4:03)
  19. Shoplifters of the World Unite (2:56)
  20. Sheila Take a Bow (2:41)
  21. Girlfriend in a Coma (2:02)
  22. I Started Something I Couldn't Finish (3:47)
  23. Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me (3:09)
  24. Jeane * (3:02)
  25. Handsome Devil [Live] * (2:53)
  26. This Charming Man [New York Vocal] * (5:33)
  27. Wonderful Woman *
  28. Back to the Old House * (3:04)
  29. These Things Take Time * (2:22)
  30. Girl Afraid * (2:44)
  31. Please, Please, Please Let Me Get What I Want * (1:50)
  32. Stretch Out and Wait * (2:37)
  33. Oscillate Wildly * (3:26)
  34. Meat Is Murder [Live] * (5:34)
  35. Asleep * (4:10)
  36. Money Changes Everything * (4:40)
  37. The Queen Is Dead * (6:23)
  38. Vicar in a Tutu * (2:21)
  39. Cemetery Gates * (3:35)
  40. Half a Person * (3:35)
  41. Sweet and Tender Hooligan * (3:34)
  42. I Keep Mine Hidden * (2:00)
  43. Pretty Girls Make Graves [Troy Tate Demo] * (3:42)
  44. Stop Me If You've Heard This One Before * (3:31)
  45. What's the World? [Live] * (2:06)
  46. London [Live] * (2:36)
totale tijdsduur: 1:18:02 (2:33:20)
avatar van brooklyn
Omsk schreef:
And oh! the sickening greed

Re-issue ! re-package ! re-package !
Re-evaluate the songs
Double-pack with a photograph
Extra track (and a tacky badge)

But you could have said no
If you'd wanted to
You could have walked away
...couldn't you ?

En die track (1 van hun beste wat mij betreft) er niet opzetten

avatar van Darkshines
Strangeways schreef:
Ook mis ik op de tweede disc hun cover van Cilla Black's "Work Is a Four-Letter Word". Kennelijk was, behalve Morrissey, niemand in de band daar enthousiast over, maar het had de verzameling rarities en b-kantjes wel completer gemaakt.

Ik dacht dat morrissey dit nummer solo had gecoverd.

Father McKenzie
MartinoBasso schreef:
Men zou beter de reguliere Smiths eens remasteren ipv die compleet zinloze verzamelalbums.

Dààr zit veel waarheid in!

avatar van Omsk
Ik heb het gekregen als een kerstpakket kwansuis, en het is toch leuk de liedjes in kraakheldere versies door je hoofdtelefoon te horen glijden. Er zitten ook enkele extraatjes in die ik nog niet kende, dus ik ben wel in mijn nopjes met dit overzicht .

djarend schreef:
Het verhaal dat Morrissey en Marr de nummers hebben uitgezocht maakt me wel droevig, zij willen dus ook nog even cashen want ik had deze nummers ook wel kunnen verzinnen dus zo bijzonder is dat niet.......

Zover ik weet heeft Morrissey alleen de titel 'bedacht' (inderdaad niet erg origineel), en heeft Marr alleen meegewerkt aan het 'remasteren' van de muziek, niet per se in de het kiezen van de nummers zelf.

Probleem is dat dit soort verzamelaars toch wel gerelased worden, zonder of met de medewerking van Marr en Morrissey

Zyxx schreef:

"Ranking as one of Marr's least favourite Smiths tracks, this cover of a Cilla Black song is a direct result of Morrissey's obsession with 60's girl singers."

Ik kan me herinneren dat Johnny Marr uitermate unhappy was over hun (allerlaatste) studiosessie, met "WORK" als absolute dieptepunt van hun loopbaan. Iets in de trant van: "Als we nu al Cilla Black gaan coveren ..."

''I didn't form The Smiths to do Cilla Black covers.''

avatar van GothicBowie
Kimie schreef:
Prachtige verzamelaar van een band die alles veranderde!

volledig mee eens

avatar van frans swa
shit, ik heb per ongeluk de niet-Deluxe edition gekocht, zonder de *-tracks

avatar van Reint
En laat dat nou net het deel zijn waarin deze cd (hoewel de remastering en het boekje ook de moeite waard zijn) zich onderscheidt van andere Smiths-verzamelaars.

Darkshines schreef:

Ik dacht dat morrissey dit nummer solo had gecoverd.

Nope, precies aan het eind van het bestaan van de band. Naast een Elvis-cover, maar die is tot op heden nog niet gereleased.

avatar van djarend
gewone versie ligt inmiddels bij sommige winkels in de aanbieding, is tot november voor nog een 10tje te krijgen, ik zeg niet uit eigenbelang (want eigenaar van cd-winkel) maar omdat ik vind dat deze prachtige muziek zoveel mogelijk verspreid moet worden
Vervelende is nu wel dat door deze verzamel cd de reguliere albums op dit moment niet meer leverbaar zijn, sommige winkels hebben nog wel wat exemplaren staan, maar ze zijn allemaal vervallen zoals dat in vaktermen heet, ik vermoed dat er misschien wel eens allemaal delxe versies van alle albums aan zouden kunnen komen hoewel ik nog niets vernomen heb op dit front..

fastpulseboy
och, er komt weer vanalles aan............
niet dat Morrissey er blij mee is, maar alles wordt tot het uiterste uitgemolken

Information regarding boxed sets of Morrissey singles, reissued Smiths CDs and LPs | True To You - true-to-you.net

BSound
Wat is die New York Vocal? Een remix?

avatar van TerryA
BSound schreef:
Wat is die New York Vocal? Een remix?

zie mijn post van Juli vorig jaar bij hun EP This Charming Man

The Smiths - This Charming Man (1983)

avatar van sjoerd148
Super verzamelalbum van The Smiths. Voor mij is (de 12" van) 'How Is Now' absoluut het favoriete Smiths nummer

avatar van Screenager
De stem is wel zodanig karakteristiek dat ik na 1 luisterbeurt min of meer het gevoel heb 23x naar hetzelfde liedje te hebben geluisterd. Geniaal vind ik het nog allerminst, maar slecht evenmin.

avatar van vigil
sjoerd148 schreef:
Voor mij is (de 12" van) 'How Is Now' absoluut het favoriete Smiths nummer

Ja dat is een hele fijne

avatar van Zidaan
Ik heb van The Smiths "The Queen is Dead" en "Strangeways, here we come", doe ik er goed aan deze verzamelaar erbij aan te schaffen? Er zijn slechts enkele nummers die overeenkomen, of doe ik er beter aan gewoon de eerste twee albums ook aan te schaffen? Ik twijfel enigszins omdat ik hier en daar berichten lees dat de laatste twee albums toch wel bij de meeste de voorkeur genieten boven de eerste twee..

avatar van Flammazine
Zidaan schreef:

Ik had deze eerst(de 1 cd versie) en nadien bijna alles van ze op LP aangeschaft.Ben dus geen die-hard Smiths fan, maar deze blijft toch mijn favoriet. Door de remastering heb je het gevoel dat het 1 mooi geheel is. Al zijn er altijd nummers die naar eigen gevoel ontbreken.

Dus voor een zacht prijsje zou ik hem zeker kopen!

avatar van rolandobabel
Na zoveel verzamelaars nog steeds geen verzamelaar waar en the headmaster ritual en i know its over opstaat........