John Robinson - Who Is This Man? (2008)

Label: Project: Mooncircle

12. The Replenish
  13. Sorcerers *

met MF DOOM

avatar van Rhythm & Poetry
John Robinson is ook bekend onder de naam Lil Sci, onder deze alias kwam dit jaar ook een album uit samen met zijn partner Carlos Nino. Een opvallend en appart album vol met electronische invloeden. Experimenteel, na een paar luisterbeurten vond ik dat album toch wel erg sterk.

Amper een maand later komt hij met dit album, een samenwerkingsverband met niemand minder dan MF Doom. MF zit achter de knoppen en weet mij voor het eerst blij te verrassen met zijn producties. Deze bevatten dit keer wel leuk scratch en sample werk en gaan meerdere malen terug naar de oldskool. Verder is hij er ook niet vies van om kalmte, warmte en soul in zijn producties te stoppen. En daarmee staat dit album productioneel al als een huis.

Het volgende hoofdstuk zijn de raps van John Robinson, deze zijn toegankelijk qua flow (het luistert gewoon erg prettig). Lyricaal is er zeker veel aandacht aan besteed, elk nummer weet hij veel boeiends te vertellen en hij benut elke seconde uitstekend met zijn raps. Teksten die soms terug in de dagen gaan, dan weer een stukje story-telling om te eindigen met lyrics die getuigen van een brede woordenschat.

raffael77
Is dit niet een rapper die ook bij Scienz Of Life zat.

Rene1979
Lekker album dit nu w8en of deze in Nl te koop zal zijn...

avatar van Osiris Apis
Jammer dat ik de helft van de beats al ken (van Metal Fingers).
John Robinson klinkt op het eerste gehoor wel goed, alleen zijn stem is iets 'geknepen'.
Deze hoes vind ik trouwens mooier.

avatar van MFPascal
Hoes kan ik net zien via die link. Ik denk dat je deze bedoelde?
Vind het trouwens na 1x luisteren een lekker album.

Ja die bedoel ik

avatar van MJ_DA_MAN
De tracklist klopt niet (ga hem nu verbeteren), dus ik weet niet of degenen die de gelekte versie hebben de retail op hun PC hebben staan. Ook de voorkant is anders.

Rene1979
waar kan j edeze kopen? iemand een idee?

Rene1979 schreef:
waar kan j edeze kopen? iemand een idee?
Hier, toch wel een bekend adres voor de undergroundliefhebber.

Rene1979
Hij is nu ook te verkrijgen bij bol.com!

avatar van MJ_DA_MAN
Of is dit nou de voorkant?

avatar van MFPascal
Volgens mij wel. Die had ik dus ook al eerder gepost hierboven. Maarja, zeker weten doe ik het niet.

avatar van Sjaakspeare
Ik verbaas me over dit stemgemiddelde en de recensie van dit album op HiphopLeeft. Ze zijn beide namelijk erg positief. Dat vind ik verassend, gezien ik Outta Control wel zó tergend slecht vind, dat ik met niet kan voorstellen dat de rest van dit album veel beter zal zijn. Ik bedoel: je schiet doorgaans toch niet een clip voor het zwakste nummer...

avatar van Rhythm & Poetry
Niet zo verwonderlijk aangezien ik die recensie heb geschreven:P. Probeer Invisible Man eens, dat vind ik het meest zalige nummer van de cd.

avatar van Osiris Apis
Invisible Men heeft een zwakke beat.

Black Gold en The Replenish vind ik de beste nummers van het album.

Misschien is het gemiddelde positief, omdat veel producties al bekende MF DOOM beats zijn.

avatar van MJ_DA_MAN
Die sample is nu al drie keer gebruikt dit jaar (ook hier en hier).

Gekkenhuis
Ik vind Robinson ook maar een matige rapper. De producties daaraantegen....

avatar van BZN
BZN
super producer dit, maar zo af en toe kan ik me wel storen aan die snare!
dope album hoor daar niet van!!