The Middle East - The Recordings of the Middle East (2008)

Australiƫ
Rock / Folk
Label: Revolver

1. The Darkest Side (5:07)
  2. Beleriand (5:01)
  3. Lonely (7:27)
  4. Blood (5:27)
  5. Fools Gold (3:14)
  6. Pig Food (7:11)
  7. The Fall of Man (5:40)
  8. Tsietsi (13:01)
boomkat
Allemaal 4 sterren en geen berichten, pff, wordt zo wel een kleurloze boel hier

avatar van sydbarrett
Zeer mooi debuut van deze Australische band. Het album heeft zowel zeer folky kanten als ook wel een soort post-rock (bijna sigur ros) kant. Dat geeft soms bijna vreemde afwisselingen van de nummers, maar het wordt er wel allemaal veel origineler door.
Ik snap trouwens niet, dat maar 6 mensen erop gestemd hebben. In bepaalde kringen (op bepaalde blogs) was dit album toch wel een redelijk grote (terechte) hype.

Hij kan in ieder geval goed mee in de eindlijstjes van 2008.
4 sterren.

(verwijderd)
Pig Food komt hier in de shuffle weer eens voorbij en het eerste wat door mn hoofd schoot was Sigur Ros.. wat blijft dit toch een heerlijk plaatje

Deze band verdient zoveel meer aandacht... Heb ze zelf met toeval een paar weken geleden ontdekt. Geweldige afwisselende plaat. De ene keer hoor je er een vleugje Sigur Rós in, dan weerr Radiohead, dan weer Patrick Watson, maar ook de nodige folk. Prachtplaat!

Een aantal vragen:

Is dit wel de goede hoes? Volgens mij is het namelijk deze hoes

Het label is volgens mij Pias Recordings en geen revolver.

Ook is het geen geen regulier album, maar een EP.

Klopt dit?

(verwijderd)
Ja dit is de originele hoes en daarmee wordt altijd gewerkt op MusicMeter..
PIAS is het label wat in Nederland voor de verspreiding zorgt.. dit album is eerder niet in Nederland uitgegeven, maar is zeker wel een heruitgave.. Wat betreft dat EP zijn, volgens mij is dat niet zo.. check ook dit verhaal op Amazon: Amazon.com: S. Hedges' review of The Recordings of the Middle East

avatar van Thomzic
Oke. Duidelijk antwoord. Alleen nog antwoord krijgen of het een EP of normaal album is. Op de site van The Middle East staat dat het een EP is.

Naja, doet er ook niet toe. Tijd om het eens te luisteren!

boomkat
Volgens mij kijk je ook niet goed, want er staat buy this EP met die andere hoes en slechts 5 tracks (die weliswaar ook hier op staan). Mijn gevoel zegt ook dat die EP pas na dit album is uitgebracht. Het zou een beetje goedkoop zijn om 3 nummers toe te voegen om er een album van te maken.

Volgens mij zijn ze ook al uit elkaar (of was dat Fanfarlo). Rommelig gedoe dus . Blijft wel een mooi album dit:

Oh when I die I'm alive
And when I lose I find
My identity

The Darkest Side .

avatar van Thomzic
Geen van beide zijn uit elkaar. Om bij The Middle East te blijven, deze zomer zullen ze Nederland (Nijmegen) aandoen met een optreden. En inderdaad een rommeltje, in tegenstelling tot de muziek. Zeer fraai op het eerste gehoor.

(verwijderd)
Toch een kern van waarheid bij boomkat.. ze waren uit elkaar na het uitbrengen van deze plaat (de hier toegevoegde ).. na een tijdje werd dit plaatje opgepakt door een aantal bloggers en al snel werd dit overgenomen. Toen zijn we weer bij elkaar gekomen, naar een andere platenmaatschappij gegaan en is dit album in zijn nieuwe versie uitgekomen.. dat is wat ik heb kunnen vinden

avatar van steven856
In 2008 brachten ze in Australië deze plaat uit. Daarna is de groep gesplit, maar luttele tijd later terug samen gekomen. Omdat hun debuut op succes onthaald werd in eigen land besloten ze het album ook in de rest van de wereld uit te brengen. Drie nummers sneuvelden, één nieuw nummer werd toegevoegd voor de internationale release. Deze release heeft een andere hoes, zoals Thomzic goed opmerkte, wordt uitgebracht als EP en bevat slechts zes nummers.

avatar van steven856
Dit is de tracklist van de internationale release:
1. The Darkest Side
2. Lonely
3. Blood
4. Fool's Gold
5. Beleriand
6. Dirty Looks

The Middle East :: The Recordings of the Middle East - goddeau.com :: magazine over muziek en andere, voor de recensie

avatar van De Daniël
Oh man, wat is Blood van uitzonderlijke schoonheid.

Een heel mooi album gaande van Folk ttot Post-Rock (zoals hierboven reeds vermeld doen een aantal nummers toch heel sterk denken aan Sigur Ros. Een mooi gevarieerd album dat blijft bloeien.

avatar van Sparks
Blood klinkt goed, I like

avatar van Booyo
Net een eerste luisterbeurt gegeven. Prachtige cd, met name het schitterende nummer Beleriand, wat bouwt die op naar een schitterende climax, maar net toen ik het verwachte.. Kwam het niet

avatar van beachlicious
Al Jaren luister ik dit album wekelijks voordat ik ga slapen. Hiermee zeg ik niet dat het slaapverwekkend is maar op één of andere manier is het een betoverend album: Mooie samenzang, landscapeachtige sound, klassieke instrumenten. Net als het meest recente albums moet je deze op een goede set horen, zo rijk is het geluid aan verschillende instrumenten.

avatar van T.A.
Gestopt!!