Trini Lopez - Trini Lopez at PJ's (1963)

Label: Reprise

13. Volare
  14. Unchain My Heart
avatar van Dibbel
Ultieme feestplaat dit.
Natuurlijk op Reprise (correctie ingediend), maar goed. Mijn LP is op Pickwick.
De geboren Texaan Trinidad Lopez III kreeg in 1963 een contract om 3 maanden dagelijks te spelen in de vrij kleine club P.J.'s in Hollywood.
En dat werd een behoorlijk succes. Deze aldaar live opgenomen LP is feitelijk zijn debuut-LP.

Trini Lopez speelt eigenlijk een soort latin versies van nummers uit het grote Amerikaanse muziekboek.
Altijd opgeleukt met veel handclaps, everybody's, woei woeis en rrrr's en publiek wat er doorheen kletst.
Lopez speelt functioneel gitaar maar de nummers worden feitelijk gedragen door de drummer.
En dat is gewoon heel gezellig en levert deze ultieme feestplaat op.
Ik heb nog niet meegemaakt dat als ik dit opzette, dat iemand het niet leuk vond.
Trini Lopez heeft met zijn versies van America, If I Had A Hammer, This Land Is Your Land, La Bamba en Granada deze liedjes ten tweede male tot klassiekers gebracht.
En bij die medley is het helemaal feest natuurlijk.
Frappant detail: ieder nummer eindigt op precies dezelfde manier.

Trini Lopez (zijn albums staan hier lang niet allemaal op) maakt nog steeds platen en treedt ook nog wel eens op. Hij is inmiddels 75.
Hij heeft ook nog gitaren ontworpen voor Gibson. Onder andere Dave Grohl en Noel Gallagher hebben er zo een.

And Now P.J.'s Proudly Presents: Trini Lopez!! en daar draait ie alweer .

avatar van Dibbel
Zo.
Eindelijk vakantie.
En I'm so fokking gaar (u kent het wel, steeds meer werk met steeds minder mensen) dat ik vind dat er ik nu wel eens flink wat bier in mag gieten.
Door voortdurende eerdere inslaapvallingen pas om een uur of 1 aan de muziek toegekomen.
Eerst Beggars Banquet, toen 2112 en dan Trini die het biergietertje gelukkig wat sneller doet gaan.
Heerlijk toch.
Woei, woei, rrrrr.
Wat smaakt ie toch goed bij deze ultieme feestplaat.
Welterusten en prettige vakantie.