Darts - Darts (1977)

Label: Magnet

1. Daddy Cool / The Girl Can't Help It (2:31)
  2. Young Blood (2:47)
  3. Too Hot in the Kitchen (2:25)
  4. Sometime Lately (2:41)
  5. Zing! Went the Strings of My Heart (3:06)
  6. Shotgun (2:48)
  7. Come Back My Love (2:33)
  8. Bells in My Heart (2:12)
  9. Sh-Boom (Life Could Be a Dream) (2:40)
  10. Stay Away (From Them Girls) (2:35)
  11. I'm Mad / Fancy Man / Framed / Riot in Cell Block No. 9 / Trouble (4:44)
avatar van matthijs
Ergens tussen doo-wop en close-harmony (de blanke gladde variant van doo-wop).
Klinkt gedateerd.
Klonk destijds al gedateerd!
Toch wel grappig weer eens een nummer te horen, maar een hele LP hoeft ook weer niet,ook al is 31 minuten te overzien...

avatar van nlkink
Eén van de lichtpuntjes van 1977 voor mij persoonlijk, dit vrolijke gezelschap uit Londen. In een tijd dat veel groepen/artiesten zich of erg serieus namen of juist overal schijt aan hadden waren The Darts voor mij als joch van 13 jaar een vrolijke verademing. Uiteraard ken ik de hits Daddy Cool / The Girl Can't Help Iten Come Back My Love maar ik kan me van een televisieshow ook de medley-achtige track I'm Mad / Fancy Man / Framed / Riot in Cell Block No. 9 / Trouble herinneren. Zoals mijn voorganger bewerd klonk de muziek gedateerd, maar volgens mij was dat ook helemaal de bedoeling.