Daryll-Ann - Seaborne West (1995)

Label: Hut

10. Liquid (4:28)
  11. H.P. Confirm (5:40)
  12. Soft and Fat (3:58)
avatar van citizen
Nou ja zeg, 43 stemmen en nog geen enkel bericht!
Naar mijn weten het album waarmee Daryll-Ann zijn publiek veroverde. Beetje in de verdrukking gekomen na het verschijnen van Weeps en Happy Traum, die toch worden gezien als hun belangrijkste werk. Maar ondanks dat DA niet lang na het verschijnen van Seaborne West eruit zijn gewerkt door Hut Records, blijkt het toch een juweel. Je moet natuurlijk wel tegen de toch wel érg hoge stemmetjes kunnen en sympathie kunnen opbrengen voor dat anders zo vreselijke liedje You're So Vain, maar dan blijkt dit gewoon, net als later werk, een ambacht van een plaat. Sterker nog: misschien vind ik Sheila en Allright wel de mooiste DA-songs ooit...
Nou moet ik niet overdrijven, natuurlijk. Want het blijft moeilijk kiezen bij deze band. Maar toch: alles viel op zijn plaats toen ik, onder een strakblauwe hemel, vandaag in de auto naar huis reed, na jaren luisterend naar Seaborne West. De band speelt goed, het geluid is helder, de teksten ontroerend (Boy You Were!), de sfeer...zomers! Om enthousiast van te worden

avatar van OmeWillem
Dit is voor mij de kennismaking met Daryll-Ann. Niet dat ik de band net heb ontdekt. Ik kom hen al jaren tegen maar nog nooit serieus geluisterd. Vandaag wel gedaan en ik moet zeggen dat het niet tegen valt. Ik ben zeer benieuwd naar de andere platen.

avatar van OmeWillem
Na heel wat luisterbeurten kan ik gerust stellen dat ik dit een onwijs lekkere plaat vind. Het heeft wel wat luisterbeurten nodig voor dat je meezingt maar beetje bij beetje nestelt de plaat in je hoofd. Toppers zijn voor mij: Stay, the Doctor & I en You're so vain: een cover van Carly Simon. 4 sterren

avatar van stickyfish
Vandaag voor het eerst gehoord via Spotify. Een aantal nummers kende ik al van de live CD.

Seaborne West valt me zeker niet tegen. Was alleen bekend met het Excelsior werk, maar ga zeker kijken of ik deze nog ergens kan krijgen. Voorlopig een 3,5.

Tomio
Mijn favoriete Daryll-Ann album. Het staat vol met prachtige songs. De cover van Carly Simon's You're So Vain had voor mij niet gehoeven. Maar het wordt helemaal goed gemaakt door nummers als Stay, Low Light, The Doctor & I, Sheila, Boy You Were en Allright. Laatstgenoemde vind ik ook de mooiste DA song ooit.

avatar van Cor
Cor
Sprankelende gitaarrock van vaderlandse bodem met een net een beetje extra ingrediënten. Mooi gedaan. 'Stay' is een Daryll-Ann klassiekertje.

avatar van ðe waan
Dacht ik dankzij de box Daryll-Ann again eindelijk te hebben ontdekt dat de verborgen track op dit album Soft and Fat heet, staat het hier al gewoon bij.

Stiekem vind ik dat ook nog gewoon één van de mooiere nummers op deze plaat.

avatar van Ludo
hun beste plaat