Metronomy - Pip Paine (Pay the £5000 You Owe) (2006)

Electronic
Label: Holiphonic

1. You Could Easily Have Me (3:07)
  2. Love Song for Dog (3:19)
  3. Danger Song (4:41)
  4. This Could Be Beautiful (It Is) (4:11)
  5. Black Eye / Burnt Thumb (4:43)
  6. Peter's Pan (5:22)
  7. Trick Or Treatz (4:41)
  8. The 3rd (3:56)
  9. I String Strung (2:43)
  10. Bearcan (6:38)
  11. How Say (4:29)
  12. New Toy (2:57)
avatar van toxief
Geen berichten, spijtig. Fantastische plaat in tijden van 'alles is al wel eens gedaan'...

Deze alleen al: YouTube - ‪Metronomy - Black Eye/Burnt Thumb‬‏ mooi

avatar van Sjaakspeare
Dit is inderdaad een geweldig album. Compositioneel en melodisch getuigt het doorlopend van groots talent. Daarbij komt dat de geluidsinvulling erg innovatief is. De plaat ademt daardoor ook een zeer boeiende, eigen sfeer. Bij het album hierna zou Metronomy nogal eens uit de bocht schieten in experimenteerdrang, in nummers die naast paradoxaal genoeg vrij conventionele electropopliedjes staan. Deze plaat is echter stukken gebalanceerder, net als de meest recente, op dit moment. Die heeft echter geenszins de authenticiteit die je hier hoort.

avatar van toxief
Goed beschreven.
Maar persoonlijk vind ik hun 2de plaat de beste. Ik volg het verhaal ervan helemaal.
Ik vind het net hun duidelijkste en meest stabiele plaat. Deze vind ik veel experimenteler.
Voor mij in elk geval een groep die ik hopelijk nog lang kan blijven volgen.