Grand Funk - Survival (1971)

Label: Capitol

1. Country Road (4:23)
  2. All You've Got Is Money (5:16)
  3. Comfort Me (6:48)
  4. Feelin' Alright (4:28)
  5. I Want Freedom (6:19)
  6. I Can Feel Him in the Morning (7:15)
  7. Gimme Shelter (6:20)
Joy
dus hier heeft manowar de inspiratie vandaan voor deze hoes

Manowar - Into Glory Ride (1983)

Joy
gimme shelter is een cover die het originele dik overtreft

avatar van zaaf
wat idioot weinig reacties op deze meer dan fijne plaat!

avatar van Larzz
Goede GFR plaat. Weer wat meer soul in de muziek. Zeker ook nog wel veel stevige rock. Enige minpunt: het vreemde dunne drumgeluid. Soms klinkt het als knisperend krantenpapier.

Joy schreef:
gimme shelter is een cover die het originele dik overtreft

heb de lp gevonden in een kringloop dus lees even wat er over deze plaat wordt geschreven.
1 van de beste nummers van de Stones, er is geen band die het origineel kan overtreffen, in deze uitvoering is de hele suspense weg, geest uit de fles dus

avatar van captain scarlet
De mannen van Grand Funk waren misschien niet de meest begenadigde muzikanten, maar het was wel 'n zeer hechte eenheid. Met name de afstemming tussen de bas en de drums is geweldig en geven de nummers 'n geweldig soort power en heerlijke groove.
Wat me ook erg goed bevalt bij deze band is is dat de badass heavy basgitaar bij de meeste nummers leading is. Zo ook op dit wederom prima album.
Deze stijl met zo'n prominent aanwezige vette basgeluid is toch wel 'n voorbeeld geweest dat later door vele heavy rockbands is overgenomen.