Rowwen Hèze - Saus (2008)

Pop / Roots
Label: RHAM

1. Welcome in the Saus (5:53)
  2. Dag Geluk (3:55)
  3. 50 Joar (4:18)
  4. Heilige Anthonius (4:11)
  5. 'T Roeie Klied (3:58)
  6. Vur Altied Is Vurbeej (5:34)
  7. Same Met Ow (4:47)
  8. Kilomeaters (4:12)
  9. De Moan (4:27)
  10. Que Paso (2:50)
  11. Auto, Vliegtuug (4:08)
  12. Shannon Song (4:18)
  13. November (5:09)
  14. Bestel Mar (5:58)
  15. De Peel in Brand (3:24)
  16. De Neus Umhoeg (3:31)
  17. Limburg (6:43)
avatar van jewea
Absolute top CD van de Limburgers! Zeer creatieve bewerkingen van bestaand werk en een paar mooie nieuwe nummers. Aanrader!

avatar van Dexter
Schitterende theater-cd. De band verwerkt de oude klassiekertjes op indrukwekkende wijze in de stijlen die de band heeft beïnvloedt en geïnspireerd: Ierse folk, Amerikaanse folk en country en de Tex-Mex. Vooral De Moan en Bestel Mar (dat al bewerkingen waren van Tex-Mex originelen) zijn op gepaste wijze 'hersteld'.
Het enige minpuntje vind ik het achtergrondkoortje, daar ben ik nooit weg van geweest. De zang op het nieuwe nummer 'Vur Altied Is Veurbeej' en 'De Moan' (in het Spaans) vind ik dan wel weer erg geslaagd.

Om af te sluiten volg ik de woorden van mijn voorganger: aanrader!

avatar van timmem
Zeer geslaagde cd, heb er heel lang naar uitgezien. Inderdaad een aanrader voor iedereen. Maar ik mis toch "Kroenenberg" een beetje, die versie van de single "Vur altied is vurbeej" is wel erg leuk. Nu nog even wachten op de dvd en dan kunnen we weer naar het theater.

avatar van timmem

19 De peel in brand
20 De neus umhoeg
21 Limburg

avatar van jewea
Zondag in het Zuiden wordt ook gemist, maar schijnt de B-kant te worden van nog een nieuwe single van deze CD....

Bij sommige nummers is het eindresultaat erg mooi te noemen, bij andere nummers proef je vooral het plezier in het spelen. Alleen daarom voor Rowwen Hèze liefhebbers een aanrader.
Je hoort wel heel duidelijk dat dit artiesten zijn die in de loop van jaren gegroeid zijn.
Dit album is voor mij een moment waarop ik kan zeggen dat ik trots ben een Limburger te zijn.

avatar van rkdev
Ik ken deze nog niet, maar wordt erg benieuwd als ik hierboven lees en de waardering zie. Heb deze theatershow helaas gemist.

avatar van woutorrmusic
Ik wist niet dat u een Limburger bent deric raven, wist niet dat er zo'n duistere mensen in Limburg wonen grapje uiteraard! Geweldige CD, van een melancholieke, Limburgse topband

avatar van Metalhead99
Rowwen Hèze is een uitstekende live band en dat is op deze CD goed terug te horen. Zeker de moeite voor de liefhebbers.

ATZ
Deze cd brengt een gevoel uit mijn jeugdjaren terug.
Een warme zondagmiddag in de tuin.
14.30 uur, tijd voor limonade met een stuk vlaai.

Welkom in Limburg. Welkom in de Saus!

avatar van Brunniepoo
Geweldige dvd. Sfeervolle zaal, mooi ingericht podium, aardige achtergrond films en vooral een hele goede band. De twee zangeressen hebben mijns inziens echt een meerwaarde, jammer dat ze er tegenwoordig niet meer bij zijn. En uiteraard is de setlist hier erg goed, alle toppers staan hier eigenlijk wel op.