Secret Machines - Secret Machines (2008)

Label: TSM

1. Atomic Heels (3:40)
  2. Last Believer, Drop Dead (5:32)
  3. Have I Run Out (7:40)
  4. Underneath the Concrete (3:51)
  5. Now You're Gone (5:22)
  6. The Walls Are Starting to Crack (6:37)
  7. I Never Thought to Ask (4:06)
  8. The Fire Is Waiting (11:09)
  9. Daylight, Won't Be Long *
  10. Dreaming of Dreaming *
Helaas dit vind ik na een eerste luisterbeurt een heel stuk minder dan de twee vorige platen... Kan komen door bijvoorbeeld een nieuwe drummer. Maar het is niet meer zo pakkend en meeslepend.

avatar van trebremmit
Dat dacht ik ook na een keer luisteren maar ik heb hem nu een paar keer geluisterd en hij wordt steeds beter. Echte groeiplaat.

tondeman
In plaatsen weer erg mooi (I never thought to ask ). Maar een groot gedeelte gaat ook langs me heen, klinkt toch minder direct dan de voorganger. Lijkt me ook wel een groeiplaat ja.

avatar van Martijn76
Bij iedere luisterbeurt een beetje beter dan de vorige keer, plaatsje in m'n eindejaarslijst kan ze niet meer ontgaan! Hopelijk gauw in Nederland te bewonderen...

avatar van Erwin.c
Ik hoor Robert Fripp elementen in atomic heels.

avatar van Helicon
Dit is inderdaad een groeiplaat. Na een aantal keer luisteren wordt hij steeds beter, vooral wanneer de heren wat meer de psychedelische kant opgaan.
The wall start to crack, doet mij in sommige stukken aan Floyd. FIJN!

avatar van battersea
fijn hoor, niet direct te doorgronden maar ouderwets vernieuwend...

Rik H.
martrock schreef:

Die "nieuwe" drummer drumt net zoals de oude drummer, het is nl. dezelfde drummer.
De gitarist is weg en gewoon weer vervangen door een nieuwe.
Gelukkig maar, want zonder die stoom heipaal achter die trommels is het geluid denk ik behoorlijk iel.
Maar de eerste indruk van deze plaat is zeker niet verkeerd, iets minder zwevend dan Ten Silver Drops.