Otis Redding - Live! In London and Paris (2008)

Soul
Label: Stax

1. Introduction (1:09)
  2. Respect (2:30)
  3. My Girl (2:46)
  4. Shake (2:41)
  5. Day Tripper (3:33)
  6. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song) (4:11)
  7. (I Can't Get No) Satisfaction (4:54)
  8. Try a Little Tenderness (7:01)
  9. Introduction (0:54)
  10. Respect (3:09)
  11. I Can't Turn You Loose (3:52)
  12. I've Been Loving You Too Long (3:41)
  13. My Girl (2:42)
  14. Shake (2:58)
  15. (I Can't Get No) Satisfaction (3:20)
  16. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song) (4:32)
  17. These Arms of Mine (3:26)
  18. Day Tripper (3:32)
  19. Try a Little Tenderness (6:16)

avatar van Reijersen
Paris is btw gewoon de Live in Europe cd.

avatar van Lee Malone
Schitterende kennismaking met Otis Redding nadat ik een tijdje terug fragmenten van Monterey had gezien.

Otis Redding was in mijn gedachten altijd een eerder stille, propere en afgelikte soulzanger. Jezus, kon ik er ooit verder naast zitten, wat een explosieve mix van soul en funk hier gebracht wordt...Daarnaast nog een stem uit de duizend (miljoenen?) en een gigantisch assortiment aan gevoelens die hij letterlijk uit de boxen laat knallen, echt schitterend!

4.5, wat het maximum is wat ik aan nieuwe albums geef. Het resterende halfje komt er ongetwijfeld bij indien deze cd de tand des tijds doorstaat!

Reijersen schreef:
Paris is btw gewoon de Live in Europe cd.

Klopt! Al vind ik 'London' beter, daar heeft hij iets meer die klik met het publiek. Bij 'Paris' komt hij op mij ietjse meer over als 'die Soulster'.

Maar het Parijs gedeelte is natuurlijk ook heerlijk om naar te luisteren.

avatar van Freddielotje
Die aankondigingen zijn héérlijk!

De Klever
Try a little tenderness ....

Briljante uitvoering..

Ongehoorde talenten had Otis Redding en dat was wat die Europeanen toen toch maar mooi konden horen die avonden in London en Paris. Zijn briljante fraaie stem blijkt live haast nog krachtiger te zijn: echt geweldig! De begeleiding is van Booker T and the MG's met de uitstekende gitaar van Steve Cropper. Zeker in London is het contact met het publiek geweldig. Er werd toen gesproken over: 'the greatest ever Soul show', en weet je: misschien was het dat ook wel...
Tot slot over de cd uit 2008: die is werkelijk uitstekend geremastered, wat een kraakhelder geluid oplevert.

avatar van Lucky Luke
meest doorleefde/beste live-opname ever?

Op de cd Spanner in the works staat nog een heel aangenaam eerbetoon aan Muddy, Sam and Otis...